کاهش حدود ۴۰ درصدی تردد‌ها در سطح جاده‌های شهری با اعمال محدودیت های کرونایی

حریرچی گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی شاهد کاهش حدود ۴۰ درصدی تردد‌ها در سطح جاده‌های شهری بوده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت طی گفتگوی تلفنی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: مشابه محدودیت‌های موجود را در آبان ماه در دو مرحله برای ۴۶ و ۴۳ شهرستان در مجموع برای ۸۹ شهرستان انجام داده ایم.

او افزود: انجام این محدودیت‌ها تأثیرات بسزایی داشته اند و با اینکه شدت محدودیت‌های فعلی کمتر بوده است اما منجر به این موضوع شده که تا سه روز پیش، وضعیت قرمز ۶۹ شهرستان از ۸۹ شهرستان بهبود یافته و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شود یعنی تعداد موارد بستری و مرگ به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

حریرچی تصریح کرد: در برخی از استان‌ها روند صعودی داریم البته در تعداد مرگ تقریباً حدود ۲۵ روز است که شاهد رقم‌های ۴۶۰، ۴۷۰ و ۴۸۰ هستیم، با کاهش تردد‌ی که در اثر اجرای این طرح مشاهده کرده ایم حدود ۴۰ درصد کاهش تردد در سطح جاده‌های شهری داریم.


بیشتر بخوانید:


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به طرز قابل توجهی نسبت به گذشته بالا رفته است لذا اطمینان داریم که انشاالله در آینده نزدیک موارد سرپایی بستری و سپس موارد مرگ کاهش پیدا کند.

او افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده است تعداد موارد تست بیشتر می‌شود، لذا موارد بستری از حدود دو هفته دیگر کاهش پیدا خواهد کرد و از حدود یک ماه دیگر هم شاهد کاهش موارد مرگ خواهیم بود، با توجه به سرد شدن هوا و تجمع مردم در فضا‌های بسته قدم اول و دستاورد مهم کنترل کردن افزایش بیماری است لذا این کنترل حاصل می‌شود، انشاالله کاهش بیماری را هم نیز شاهد خواهیم بود و به عنوان سند همکاری مناسب بین دولت و ملت ثبت خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان گفت: در حال حاضر برای انجام محدودیت ها مردم رفتار خوبی را از خود نشان داده اند، اما عامل اصلی انتقال ویروس کرونا دورهمی‌ها بوده که به تعطیلات ربطی ندارد، سلامت مردم و به تعبیر رئیس‌جمهور، جان ایرانیان مهمترین موضوع در سطح کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار