تایید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران

مدیر کل دامپزشکی مازندران تلف شدن تعدادی پرنده مهاجر بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به تلف شدن چندین قطعه پرنده مهاجر در تالاب ازباران فریدونکنار، گفت: پس از مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ازباران فریدونکنار نمونه‌ها برای آزمایش به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد و این سازمان نیز تلف شدن این پرندگان بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تایید کرد.

او با بیان اینکه با این اتفاق پرندگان مهاجر می‌توانند بعنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند، گفت: اقدامات مرتبط با مهار این بیماری در منطقه در جریان است.


 بیشتر بخوانید:


مدیر کل دامپزشکی مازندران از مردم خواست از شکار و یا خرید و فروش پرندگان مهاجر زنده و شکارشده خودداری کنند و روستاییانی که در اطراف تالاب زندگی می‌کنند در صورت نگهداری طیور بومی ضمن حصارکشی و محصور کردن این پرندگان در منزل، مکان نگهداری را مسقف کنند.

رضوانی با بیان اینکه گزارشی مبنی بر آلوده بودن طیور صنعتی مازندران به این بیماری گزارش نشده است، از متصدیان واحد‌های طیور صنعتی خواست تا موارد بهداشتی قرنطینه‌ای را در واحد‌های خود جدی گرفته و در صورت مشاهده تلفات غیر عادی فورا مراتب را با ادارات دامپزشکی در میان بگذارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.