تهیه کننده «گل یخ» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پورحسینی برای همه مربی بود

موسوی گفت: پورحسینی نقش یک مربی را در فیلم «خط پایان» بازی می‌کرد و در پشت صحنه هم برای تک‌تک عوامل مربی و معلم بود.

سید غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما درباره شخصیت اجتماعی و هنری پرویز پورحسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: من با مرحوم پورحسینی با فیلم سینمایی «خط پایان» آشنا شدم او شخصیتی بسیار متین و باسواد داشت و انسانی وارسته بود در عین حال هنرمند والایی هم بود.

وی افزود: اساسا یکی از منظم‌ترین و دقیق‌ترین افرادی بود که سر صحنه حاضر می‌شد، وقتش را به بطالت نمی‌گذراند و در فرصت‌هایی که جلوی دوربین نبود با بچه‌ها تمرین می‌کرد و هر کمکی می‌توانست انجام می‌داد. آن زمان مقوله‌ای به نام بازیگردان در سینمای ایران نداشتیم، اما پورحسینی با مناعت طبع به همه کمک می‌کرد و کل بچه‌های فیلم برای وی احترام و اعتبار زیادی قائل بودند.

این تهیه کننده ادامه داد: با وجودی که پورحسینی هنر ذاتی داشت در عین حال آموزش هم دیده بود بنابراین به شدت حرفه‌ای پیش می‌رفت و این حرفه‌ای بودن در اخلاق و هنر را به همه بدون هیچ چشم داشتی می‌داد.

او گفت: پورحسینی نقش یک مربی را در فیلم «خط پایان» بازی می‌کرد و واقعا در پشت صحنه هم برای تک‌تک عوامل هم مربی و معلم بود و همه ما از او یاد گرفتیم.

وی اظهار کرد: خبر فوت پورحسینی به شدت ناراحت کننده بود. این روز‌ها هنرمندان درجه یکی را به علت کرونا از دست می‌دهیم و به نظر می‌رسد دولت باید در جلوگیری از شیوع کرونا یک مقدار فعال‌تر باشد و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد.

موسوی در پایان اظهار کرد: این هنرمندان با تجربه‌های فراوانی که دارند دیگر به دست نمی‌آیند و جایگزین ندارند، این‌ها استادانی هستند که با رفتنشان بسیاری از تجربه‌ها هم از دست خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار