رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۱۰۴ میلیون دلار کالا از قم صادر شد

سیجانی گفت: در ۷ ماه امسال، ۱۰۴ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های عراق، افغانستان، چین، ترکیه و امارات صادر شد.

سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  از افزایش حجم صادرات استان در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات استان در هفت‌ماه امسال به ۱۰۴ میلیون دلار و وزن ۹۲ هزار تن افزایش یافت که نسبت به مدت مشابه پارسال که به ارزش ۷۱ میلیون دلار و وزن ۵۹ هزار تن بود، افزایش چشمگیری داشته است.


او تاکید کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های موجود در بحث کرونا و تحریم، این رقم برای استان قابل قبول است و قطعا هدف گذاری استان تاپایان سال ۲۵۰ میلیون دلار است که امید می‌رود در ۵ ماه باقی مانده به این هدف دست یابیم.


سیجانی در بحث اقلام صادراتی استان افزود: عمده کالا‌های صادراتی به ترتیب ارزش صادرات شامل مفتول مسی، مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، ماشین‌آلات، وسایل مکانیکی، آلومینیوم و مصنوعات آن، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، کفش، محصولات شیمیایی آلی، چربی‌ها و روغن‌های گیاهی و حیوانی، الیاف پلی‌استر بوده است.


او تصریح کرد: مهم‌ترین کالا‌های وارداتی استان هم ماشین‌آلات، وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین‌آلات راهسازی، دستگاه‌های برقی و اجزاء و قطعات آن‌ها، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره، وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط راه‌آهن یا تراموای، مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته‌شده از این مواد، چای- ماته و ادویه، دستگاه‌های اپتیک، کنترل، دستگاه‌های طبی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، نیکل و مصنوعات از نیکل در هفت ماه  امسال بوده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم کشور‌های هدف صادراتی از استان را نیز مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: عراق، افغانستان، چین، ترکیه، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان کشور‌هایی بوده‌اند که بیشترین صادرات از قم به این کشور‌ها انجام‌شده است.


در ادامه این مقام مسئول افزود: بیشترین حجم واردات به استان از کشور‌های چین، ترکیه، امارات، ایتالیا، هند، عمان، اوکراین، ژاپن، عراق و فرانسه بوده است.


سیجانی در پایان از تعداد واحد‌های تولیدی فعال در استان خبر داد و گفت: در استان قم حدود ۲۲۷۰ واحد تولیدی فعال دارای مجوز فعالیت وجود دارد که ۲۷۰ واحد راکد است و در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار یا واگذاری واحد‌های راکد به سرمایه گذاران این واحد‌ها را فعال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار