پروژه بزرگ واکسن کرونا به رهبری شهیدفخری زاده دنبال می‌شد/۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند

رئیسی گفت: از ۸۹ شهری که از پنجم آبان محدودیت‌ها اعمال شد، ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با عرض تسلیت شهادت دانشمند و پژوهشگر عزیز ایرانی اظهار کرد: این دانشمند عزیز و برجسته در دوران کرونا و شرایط تحریم در زمینه تولید کیت و واکسن کرونا و ملزومات مقابله با کرونا در ماه های اخیر بسیار فعال بودند و ما هنوز از حاصل کار این عزیز استفاده می کنیم، کار بسیار بزرگ واکسن کرونا به رهبری ایشان دنبال می شد و باید این اقدام ددمنشانه را تحریم کرد و علی رغم تحریم های ظالمانه نه تنها به ما کمکی نمی شود بلکه دانشمندان ما را ترور می کنند و آنها را به شهادت می رسانند.

رئیسی ادامه داد: امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا کطابق دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور ۱۵ نفر برگزار شد و مابقی اعضا در سالن های مجاور به صورت وبینار با جلسه در ارتباط بودند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد:امروز گزارش های متعددی در ستاد ملی مقابله با کرونا داده شد، گزارشی درباره اقدامات درمانی و روند مراقبت بیماران در بیمارستان ها داده شد و تحلیل جامعه ای صورت گرفت و اقدامات کشورمان در مقابله با کرونا جای افتخار دارد، همچنین گزارشی از اعمال محدودیت ها داده شد.

رئیسی گفت: صمیمانه از مردم سپاسگزاریم که بسیار خوب رعایت کردند و امروز خبرهای خوبی داریم و روند بیماری با توجه به رعایت مردم کاهشی است و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بیش از  ۹۰ درصد رسیده است و از ١۶٠ شهری که در وضعیت قرمز بودند  در ١۴۵ شهر روند کاهشی آغاز شده است و در ١۵ شهر دیگر طی هفته جاری این روند کاهشی شروع خواهد شد.

وی افزود: از ۸۹  شهری که از پنج آبان محدودیت ها اعمال شد،  به غیر از دو شهر بقیه از وضعیت قرمز خارج و نارنجی و زرو شده‌اند، روند فوتی‌ها هم دو تا سه هفته دیگر آثار خود را با توجه به کاهش ورودی به بیمارستان‌‌ها نشان خواهد داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه ما نباید دوباره فریب روند کاهشی بیماری کرونا را بخوریم، گفت: رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید کردند، ما باید کار‌های زیادی را انجام بدهیم و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود و از تردد غیر ضروری و حضور در جشن‌ها و مهمانی‌ها به ویژه در فضا‌های بسته خودداری کرد و باید هشدار جدی بدهیم که سردشدن هوا و بسته شدن درب‌ها و پنجره‌ها و کاهش تهویه می‌تواند در شیوع بیماری بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیسی گفت: تعداد تست‌ها تا پایان آذرماه به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار خواهد رسید و سامانه یکپارچه رصد آزمایش‌ها راه اندازی شد و اکنون همه آزمایش‌های مثبت در بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود و ما در چهار روز گذشته از حضور یک هزار و ۷۴۸ کرونا مثبت که قصد خرید بلیت یا سوار شدن در قطار، اتوبوس یا هواپیما داشتند جلوگیری کردیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد:‌یکی از مصوبات خوب امروز ستاد ملی مقابله با کرونا همراه داشتن کارت ملی برای خدمت گرفتن بود و از امروز عزیزان برای دریافت خدمت در ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی باید کارت ملی همراه خود داشته باشند و این اقدام برای حفظ سلامت مردم است.

رئیسی اظهار کرد: ادارات دولتی همه تعطیل هستند مگر اینکه بالاترین مقام اداره یا دستگاه الزام به حضور برخی افراد داشته باشد و این به معنای حضور حداقلی کارکنان است.

وی گفت: ما برنامه محدودیت هوشمند را دنبال و دوشنبه این هفته مجدد وضعیت شیوع بیماری را رصد می کنیم و اگر شهرهایی در پوضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفته باشند مشمومل اعمال محدودیت می شوند یا اگر شهری از وضعیت قرمز یا نارنجی خارج شده باشد محدودیت ها کاهش پیدا می کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از عزیزان در نیروی انتظامی، وزارت راه و ارتباطات و مردم برای اجرای محدودیت ها و مسئولیت پذیری سپاسگزاری می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار