اتمام حجت دادستان تهران با متهمان متواری

القاصی از اعلام آمادگی دادستانی تهران برای صدور مجوز‌های قضایی به منظور دستگیری متهمان و محکومان متواری خبر داد و با متهمان متواری اتمام حجت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طرح تحول قوه قضاییه یکی از ابزار‌های ارتقای رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی، کاهش فاصله وقوع جرم، شناسایی و دستگیری متهمان و محکومان و اجرای حکم است. بر این اساس جلسه‌ای در دادستانی تهران به منظور شناسایی و دستگیری سریع و به موقع محکومان و متهمان فراری با حضور علی القاصی، دادستان تهران، سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران، برخی از معاونان دادستان و روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد.

القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات ویژه در دستور کار دادستانی تهران، ارتقای نظم و امنیت عمومی و آرامش مردم است، گفت: یکی از راه‌های تحقق آرامش و امنیت شهروندان پیشگیری از تکرار جرم با اجرای سریع و به موقع عدالت است و از این رو شناسایی و دستگیری محکومان متواری به جد در دستور کار دادستانی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از متهمان به دلیل عدم شناسایی مرتکب تکرار جرم می‌شوند، افزود: یکی از ابزار‌های مهم ارتقای رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی و ایجاد آرامش، شناسایی و دستگیری محکومان متواری است که مسئولیت اصلی آن بر عهده نیروی انتظامی، سایر ضابطین و دستگاه قضایی است و بر این اساس باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که پرونده‌های جدید ما را از پرونده‌های سابق که تحقیقات آن‌ها کامل انجام نشده و متهمان و محکومان آن شناسایی نشده‌اند، غافل نکند.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه تمام پرونده‌های جدید و قدیم باید هر روز به صورت مستمر پیگیری شوند، افزود: بر این اساس باید با برنامه نرم افزاری این پرونده‌ها مستمر رصد شوند تا بتوان رضایتمندی عموم مردم را به دست آورد.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود بر آسیب شناسی اقدامات برای دستگیری متهمان متواری نیز تأکید کرد و گفت: بر این اساس باید ضمن آسیب شناسی اقدامات و اتخاذ راهکار‌های اجرایی و عملیاتی به منظور رفع نواقص و آسیب‌ها برای دستگیری متهمان متواری اقدام کرد.

وی از اعلام آمادگی دادستانی تهران برای صدور مجوز‌های قضایی به منظور دستگیری متهمان و محکومان متواری همانند گذشته خبرداد و افزود: دادستانی تهران مانند همیشه این آمادگی را دارد که به صورت شبانه روزی با رعایت موازین قانونی برای ورود به مخفیگاه و دستگیری متهمان مجوز صادر کند؛ چرا که این امر تسریع در دستگیری متهمان و در نهایت رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

القاصی در این جلسه همچنین به متهمان متواری هشدار داد که داوطلبانه خود را به مراجع انتظامی، امنیتی و ضابطین معرفی کنند تا در روند رسیدگی و تحقیقات از تخفیفات قانونی برخوردار شوند.

دادستان تهران همچنین با متهمان متواری اتمام حجت کرد و گفت: چنانچه به صورت قهری توسط ضابطین دستگیر شوند مشمول هیچ کدام از ارفاقات قانونی در فرآیند رسیدگی نمی‌شوند.

وی از شهروندان نیز خواست چنانچه از مکان اختفا و یا سکونت متهمان متواری اطلاع دارند بر حسب وظیفه قانونی و شرعی خود مراتب را به واحد‌های انتظامی اطلاع دهند.

در این جلسه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران، روسای پلیس‌های آگاهی، مبارزه با موادمخدر و پیشگیری و همچنین معاونان دادستان در حوزه نظارت و بازرسی و اجرای احکام موضوعاتی را مطرح کردند.

همچنین پیرامون ارتقای بانک اطلاعاتی مجرمان و برقراری ارتباط سایر مراجع قضایی، امنیتی و انتظامی و ارتقای کمی و کیفی واحد‌های جلب مستقر در پلیس آگاهی موضوعاتی مطرح و مقرر شد؛ کارگروهی متشکل از معاونان اجرای احکام، نظارت و بازرسی دادستانی و پلیس آگاهی، پیشگیری و مبازره با موادمخدر با هدف پالایش آمار محکومان متواری و اتخاذ راهکار‌هایی برای شناسایی و دستگیری به موقع محکومان تشکیل و جلسات هر ۱۰ روز یک بار برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار