کیسه‌های جاذب با هدف کاهش خسارت سیلاب در سبزوار ساخته شد

پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری به فناوری ساخت کیسه‌های جاذب برای طرح سیل بند سریع به منظور مقابله با خسارت‌های سیلاب دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر غلامعلی فرزی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه در تعاملات بین المللی با دستیابی به فناوری ساخت کیسه‌های جاذب جهت طرح سیل بند، راهکاری برای مقابله با مشکل بومی خسارت‌های زیان بار سیل در کشور ارائه کرد.

او افزود: با توجه به خسارت‌های فراوان سیلاب، کیسه‌های جاذب آب با عنوان طرح سیل بند آنی به صورت محصول فناور محور توسط فناوران دانشگاه حکیم سبزواری آماده بهره برداری است.

 عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: کیسه‌های جذب کننده آب با وزن و حجم بسیار کم می‌توانند به عنوان یکی از اجزای جعبه کمک‌های اولیه در نظر گرفته شوند تا هر زمان که به‌صورت اضطراری نیاز به جذب آب در منزل یا محیط کار باشد مورد استفاده قرار گیرند.

فرزی بیان کرد: این کیسه‌ها دارای قابلیت جذب سریع آب در مدت کمتر از ۲ دقیقه و دفع تدریجی آب طی یک ماه می‌باشند که این قابلیت در تقویت ذخایر آب زیرزمینی نیز بسیار مفید است و این محصول در کشاورزی بویژه برای مناطقی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند نیز قابل استفاده می‌باشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار