تصویب طرح تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی؛ یک بام و دوهوای حذف کنکور

شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۶۰ درصد شود که این طرح، اما و اگر‌های زیادی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک ماه اخیر گرد و خاک پرونده قطور و قدیمی حذف کنکور در کشور تکانده شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر حذف کنکور را در دستور کار خود قرار داده است. پرونده حذفی که حدود دهه در کشور در جریان است و از دید بسیاری حل آن ناممکن است. پرونده‌ای که ابتدا در سال‌های دهه ۸۰ مطرح شد و در نهایت منجر به تصویب قانون حذف کنکور شد. قانونی که هنوز در کشور اجرایی نشده است.

 در چند سال اخیر ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پُر می‌شود البته ظرفیتی که فقط ۲۰ درصد آن به رشته‌های دانشگاه‌های دولتی و روزانه مربوط است، این شیوه جذب نتوانسته تب کنکور را در کشور کاهش دهد. این شیوه جذب حتی باعث سرخوردگی دانش آموزانی شده است که با استفاده از سوابق تحصیلی به کنکور راه پیدا می‌کنند و اَنگ کم هوش بودن به آن‌ها زده می‌شود.

در این سال‌ها دانشگاه‌های برتر کشور صدای اعتراضشان به کیفیت جذب دانش آموزان از طریق کنکور بالا رفته است و معتقدند این شیوه جذب معایب زیادی دارد. به عنوان مثال محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این باره گفته است: مصوبه شکست خورده مجلس برای حذف کنکور را داریم. بحث پذیرش بدون کنکور نیز به یک مسئله تبدیل شده است و معدل‌های بسیار پایین به این شیوه وارد دانشگاه می‌شوند و هیچ رقابتی و نظارتی بر آن نیست. تا زمانی که دانشگاه‌ها بر اساس کنکور دانشجو جذب کنند، قداست کنکور باقی خواهد ماند حتی اگر کنکور در دکتری حرفه‌ای حذف شود.


بیشتر بخوانید


محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران نیز درباره کنکور و معایت آن گفته است: در تصمیم‌گیری برای کنکور نباید زیاد به جو موجود توجه کرد. حذف کنکور و قرار دادن تمام رشته‌ها و گرایش‌ها در درون یک بسته غیر ممکن است. باید تجربیات دنیا را بپذیریم. در کمتر کشوری کنکور سراسری به شیوه کشور ما برگزار می‌شود. برای اصلاح کنکور، جدا شدن سنجش از پذیرش امری ضروری است.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز درباره اصلاح کنکور اظهارکرد: باید تحولی در نظام سنجش و پذیرش کشور به وجود بیاید. مشکلی که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم این است که دانشجویان ناهمگن به دانشگاه وارد می‌شوند.

محمد فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز به از بین رفتن اعتماد عمومی به کنکور اشاره و بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت کنکور در کشور باید ابتدا درباره کنکور دکتری و کارشناسی ارشد و سپس درباره کنکور سراسری کارشناسی تصمیم گیری شود. کنکور کارشناسی ارشد معایب و آسیب‌هایی دارد، ولی مورد اعتماد مردم و دانشگاه‌هاست، بر عکس دو کنکور سراسری و دکتری مورد اعتماد دانشگاه و مردم نیست. اگر بخواهیم کنکور را حذف کنیم عمده اتکای ما باید به سوابق تحصیلی باشد البته سوابق تحصیلی فعلی مورد اعتماد جامعه نیست.

تصویب طرح ۶۰+۴۰ برای حذف کنکور

منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور هفته گذشته از تصویب قانون جدید ۶۰+۴۰ در کنکور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد ۶۰ درصد سابقه تحصیلی برای تاثیر در کنکور اجرایی شود و بر این اساس آزمون کتبی متمرکز در کنکور فقط ۴۰ درصد تاثیر خواهد داشت. این تصمیم برای تاثیر سابقه تحصیلی به این دلیل است که معتقدیم باید عمق یادگیری داوطلبان بررسی شود. زیرا آزمون تستی از این عمق برخوردار نیست.

او بیان کرد: دلیل اینکه این موضوع تاکنون اجرا نمی‌شد این بود که آموزش و پرورش موضوع امتحان نهایی را حل نمی‌کرد. خوشبختانه در دو تا سه سال اخیر به دلیل پیشرفت فناوری اطلاعات، میزان افشای اطلاعات به صفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه استاندارد بودن سوالات موضوع دوم بود، ادامه داد: ما می‌خواهیم این سوالات استاندارد باشد و اگر دانش آموز رتبه‌ای را کسب کرد  یا معدلی را به دست آورد تا دو یا سه سال این نتایج قابل اتکا باشد. اعتقاد نداریم که دانش آموز در ظرف دو تا سه هفته جای خودش را در دانشگاه پیدا کند و مجبور شود در رشته‌ای تحصیل کند که به آن علاقه‌ای ندارد؛ بنابراین سوالات باید استاندارد باشد .

کبگانیان گفت: یکی از آسیب‌های موجود در آموزش و پرورش نظام ناهماهنگ و ناعادلانه تصحیح بود. در این شیوه استان به استان و دبیرستان به دبیرستان و معلم به معلم شیوه تصحیح سوالات تشریحی متفاوت بود که این موضوع را نیز آموزش و پرورش رفع کرده است. حل این موضوع با توضیح رندمی سوالات در کل کشور، نظام تصحیح یکنواخت و عادلانه‌ای برای امتحانات نهایی ایجاد کرده است. در نهایت تاثیر سابقه تحصیلی و تاکید بر عمق یادگیری به تصویب رسید .

اجرای عدالت آموزشی در سوابق تحصیلی محقق می‌شود؟

نکته‌ای که هر ۴ رئیس دانشگاه برجسته کشور بر آن تاکید کرده اند لزوم اصلاح رویه فعلی و مهمتر از آن اصلاح سوابق تحصیلی است. سوابقی که حواشی زیادی را دور خود دارد و باید به این سوال پاسخ داد که چگونه عدالت آموزشی در سوابق تحصیلی دانش آموزان در ۳۱ استان کشور رعایت خواهد شد ؟ چرا که یکی در استانی مرفه، دیگری در استانی مرز،  یکی در لاکچری‌ترین مدارس تهران و یکی در مدرسه‌ای چند پایه در چادر تحصیل می‌کند.

امری که مسئولان آموزش و پرورش قول قطعی رعایت عدالت در آن را داده اند، سوابق تحصیلی است. اما آیا با استفاده از طرح ۶۰+۴۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان شاهد کاهش تب کنکور و کاهش حضور مافیای کنکور بود؟

ورق زدن برگ‌های تاریخ قطور کنکور و توجه به سبقه تاریخی حذف این آزمون و تلاش دست‌های پشت پرده و موسسات پول ساز کنکوری بر همگان ثابت کرده است که کنکور در کشور ما حذف شدنی نیست و این موسسات به فرض اجرایی شدن تاثیر ۶۰ درصدی معدل حتما راه کار‌هایی جدید اختراع خواهند کرد. اختراعاتی که شاید تا چند سال بعد با تبلیغات افزایش معدل همراه باشد و چه بسا باعث شود دانش آموزان از پایه‌های پایین‌تر راهی این موسسات شوند تا به سودای دکتر یا مهندس شدن خانواده هایشان جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
#نه_به_کنکور
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۷:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
نترسید خیلی طرحش خوبه قرار نیست کل اینده یک نفر در ۴ساعت معین بشه این ظلمه پس توی اون سه سال اخر داشتی غاز میچروندی که بایه کنکور خلاصه بشه شما از هیچی خبر ندارین میدونید سالانه چقدر دانش اموز به ای دلیل که در کنکور قبول نشدن دست به خود کشی میزنن؟میدونستید در کشور های خارجی اصلا کنکور نمیگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تو رو به خدا این طرح ۶۰ درصدی رو لغو کنین بدارین به اینده امیدوار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام خواهش میکنیم کنکور رو فعلا معدلی نکنین همه ما دانش اموزان بدبخت میشیم بدارین بدون استرس برا کنکور بخونیم اخه پارسال با وجود کرونا کی تونست درس بخونه که معدل بالا کسب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خواهشاً این طرح اصلا عادلانه نیست دیگه دانش آموز نسبت به دانش و سواد دانشگاه نمیره با پارتی و معدل خریدن میده دانشگاه کنکور قبل عادلانه بود گرچه سهمیه باز این کاره ناعادلانه و حق کشی کسانی که سهمیه ندارن را بهمراه داشت این طرح باعث نارضایتی ۹۹درصد مردم حذفش کنید ظلم نکنید به افراد کنکوری
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۶:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خب الان تو یه مدرسه به همه 20 میدن بعد دانش آموزاشونم هیچی بلد نیستن قراره دکتر شن
بعد تو مدرسه ما که همه درس خونن بازم بخاطر امتحانای خیلی سخت معدلمون میاد 17 اینا میریم آبیاری گیاهان دریایی میخونیم :|
Iran (Islamic Republic of)
کینیا
۱۰:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا با جوونا مملکت اینکادو میکنید ..ما نظام قدیمیا که مدارس خاص نرفتیم و معدل های خوبی نداریم چه گناهی کردیم چرا باید این بلا ها سرمون بیادددد کم استرس و بدبختی تو این مملکت داریم تورو خدا با جوونا اینکارو نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
من ب عنواب یک دانش آموز کلاس دهم با تصویب شدن این طرح مخالفم ب چند دلیل :
دلیل اولم اینکه طریقه نمره دادن مدرسه ها با یک دیگر کاملاً متفاوت و من ب عنوان یک دانش آموز در یک مدرسه دولتی حقم نسبت به اون دانش آموزی ک در مدرسه غیر دولتی یا در مدرسه ای ک ب راحتی نمره میده ضایع میشه .
دلیل دومم اینه که من این س سال رو بشینم برای امتحانات پایانی برای معدل بخونم ، دیگه وقت مرور پایه های قبلی رو ندارم و اینکه ۶۰٪ معدل برای تأثیر گذاری در پذیرفتن پزشکی در مدارس نمونه دولتی مختص ب نمره کتبی نوبت دوم پایه دوازدهم ست و برای مدارس دیگه این طرح مختص ب کل دوره ی متوسطه دوم است
دلیل سوم اینکه بعضی از معلمان با دانش آموز لج دارن و به دانش آموز حتی مثقالی هم کمک نمی‌کنند و این مهم در آینده زندگیمون خیلی تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
فلش
۲۲:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۰
عالیه
Luxembourg
محمدرضا صانعی
۲۳:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
این کجاش عالی و خوبه ؟ هانننن؟ خدایی کجاش خوبه با این طرح خودتم بدبخت میشی چون کلی نقص داره این طرح
#لغو مصوبه تاثیر قطعی کنکور ۱۴۰۲
Iran (Islamic Republic of)
Nazi
۰۰:۰۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
انقد حرص نخورید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
من به عنوان یه دانش اموز یازدهم تحربی کاملا مخالفم #حمایت از کنکور
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۱:۲۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
این کار از چاله درامدنو توی چاه افتادنه.نودو پنج درصد دانش اموزا مخالفن...ما به شدت با این طرح مخالفیم به هزارو یک دلیل...این یک ظلم آشکار و صد در صد به نفع مافیاهاست و به ضرربچه ها خصوصا بچه های روستا و مناطق محروم
Iran (Islamic Republic of)
پویان
۲۱:۴۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
خدا کنه تصویب شه اینطوری برای منی که دهمم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۵:۵۲ ۰۸ تير ۱۴۰۰
ببخشید سوابق تحصیلی امتحان نهایی یا هر سه پایه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کاملامخاااالفم اینکار اشتباس و استرس مازو چندین برابر میکنید
با اینکار نظام قدیمی ها از دور برداشته میشن و تعداد بیکار ها افزایش پیدا میکنه و از پایه نگاه کنیم با علم دیگه کسایی بجایی نمیرسه و ب مرور بی سوادی رواج پیدا میکنه
هچنین تعداد زیادی افراد بی سواد بوسیله پول ب خاستشون میرسن
ما همینطورشم بازنده ایم چ از نظر پول چ ازنظر منطقه چ ازنظر سهمیه و بازم قرار معدل بهش اضافه شه
قطعا کسی ک پایه دروس رو فهمیده میتونه ب سوالات سخت کنکور پاسخ بده پس نیازی ب لحاظ کردن معدل نیست
کنکور انواع سطح سوالاو داره و چ سوالی ک اسونه و پایه درس و سوالی ک سخته هردو نیاز ب پایه درس داره
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۰۳:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اینکارو نکنید
همون بیست درصدی ک مربوط ب یازدهمه با پول حل میشه پس بازم ما ک قشر متوسطیم بازنده ایم
چ از لحاظ پول و چ از لحاظ سهمیه ها و چ از لحاظ منطقه
پس پشت کنکوریا ک کلی وقت برای دروس عمومی گذاشتن چی چرا انقد ناعادلانه چرا انقد بهمون استرس میدین
این طرح نیاز ب پروسه طولانی داره و امادگی دانش اموزان
طرف با معدل پونزده تک رقمی شده امثال اینا میخان چی کنن ک برنامه ریزیاشون و تمرکزشون برای کنکور بوده؟؟؟؟
اگر برای استرس ماست ما نمیخاااااایم استرس ما با این کار چندین برابر میشه کل سال باید استرس نمره و معدلو داشته و باشیم و از یک طرف هم استرس کنکور
اگر کسی خراب کنه دیگه فرصت جبران نداره علاوه بر استرس فرصت جبران هم از ما میگیرید و ما بیکار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
م.
۱۶:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
مثل اینکه قراره از ۱۴۰۱ سی درصد ظرفیت پزشکی از کارشناسی جذب شه 
 یعنی این "طرح" کم نقص و ایراد داره که ظرفیتم میخوان تقسیم کنن؟
تازه سوابق تحصیلی هم که فقط دوسال اعتبار داره یعنی اگه سوابق تحصیلیتم عالی باشه اما برات مشکلی پیش بیاد و تو دو سال قبول نشی باید دوباره بری دو پایه رو امتحان بدی که میشه بیست تا امتحان
 هزینشم که خدا میدونه چقدر میشه. واقعا کی توان روحی و مالیشو داره؟؟؟ یعنی بچه های مناطق محروم و پشت کنکوری ها اصلا درنظر نگرفته شدن دیگه؟؟؟
بعدشم که کنکور فقط دروس اختصاصیه پس به شدت سخت میشه دو بار در سالم برگزار شه ظرفیت نصف میشه سی درصدشم قبلا رفته برا کارشناسی
خداییش این چه طرحیه این که استرسش صد برابره. به شصت درصد داوطلبای کنکور یعنی پشت کنکوریا اصلا توجه نشده
چه اصراریم دارن این تغییرات اساسی رو زود اجرا کنن
بچه ها خواهش میکنم اعتراض کنید این طرح به همه ی بچه ها آسیب میرسونه اصلا معلوم نیست میخوان چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۰
از کی تاحالا مردم به فکر بقیه هستن؟؟ چطور شد که یهو الان به فکر قشر ضعیف جامعه هستیم؟؟؟ همه ی ما باید بدونیم که حتی شرایط کنونی هم برای اون قشر سخته ...همین الانش هم فساد وجود داره دیگه فرقی نداره که افزایش ۶۰ درصدی صورت بگیره اتفاقا بهتر هم میشه ... کسایی که نگران دیگران هستند و نگرانیشون مربوط به افزایش فساده باید بگم همشون دارن این هارو بهونه میکنند بهونه ی اینکه افزایش ۶۰ درصدی صورت نگیره تا معدل هاشون که پایینه تاثیر منفی نداشته باشه از نظر من عدالت اصلا صایع نمیشه و همچنین عدالت بهتر هم بر قرار میشه برای ما دانش آموزان هم بهتر میشه
شمایی که میگید قشر ضعیف جامعه چیکار کنن اونا هم درس میخونن و به همون سطحی هم که بهشون درس داده میشه امتحانشون رو میدن پس اگه اونا هم تلاش کنند معدلشون خیلی خوب میشه و از طریق این افزایش ۶۰ درصدی هم میتونن خودشون رو بکشن بالا پس خواهش میکنم از شما فساد و ... رو بهونه نکنید چون بیشتر خودتون رو ضایع میکنید برای شما نباید فرقی داشته باشه که معدل هاتون تاثیرش بیشتر بشه یا نه چون برای کسایی که معدلشون عالیه فرقی نمیکنه که این تاثیرات ۶۰ درصد باشه یا ۳۰ درصد چون میدونه که معدلش عالیه و حتی بهتر هم میشه براش و میتونه از طریق معدلش خودشو به جاهای بالا برسونه پس بهتره اولویت رو روی درس هامون بزاریم و امتحانات نهاییمون رو با نمرات خوبی پشت سر بزاریم چراکه نباید این موضوع براتون مهم باشه که بعضی ها با پارتی میرن جلو ...اونایی که با پارتی همچین کارایی میکنن دقیقا همون بی سواد های جامعه هستن تو این دوره زمونه فرق یه بیسواد و باسواد رو میشه خوب تشخیص داد
اگه این افزایش ۶۰ درصدی صورت بگیره برای ما دانش آموزان هم بهتر میشه ....کنکور در سطحی سوال نمیده که ما توی مدرسه یاد گرفتیم ولی اگه معدلمون بیشتر تاثیر بزاره برای هممون نتیجه ی خوبی رو داره بهتره که به فکر اون بیسواد ها نباشیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز شما که اطلاع نداری چرا به بقیه تهمت میزنی؟ این طرح هم به پشت کنکوری ها ضربه میزنه هم به دانش آموزا.قبلا با دو سه میلیون کتاب میخریدی خودت میخوندی قبول میشدی فرصت جبران داشتی اما حالا چی؟فقط کسایی قبول میشن که چند ده میلیون میدن میرن بهترین مدارس انتفاعی.
اون موقع که تاثیر امتحان نهایی بود سی درصد مثبت مردم عین ماست تقلب میکردن فکر میکنی از این شصت درصد میگذرن؟اصلا میدونی چند تا معدل بیست داریم؟اگه این طرح اجرا شه صد هزار تا معدل بیستم داشته باشیم شما حتی اگه بیستم شه معدلت عملا برات بی تاثیره اگه رشته ی تاپ بخوای.یعنی اگه بیست شی تازه دوباره برمیگردی به کنکور که فقط شامل دروس اختصاصیه و سوالاشو به شدت سخت میگیرن دوبار در سالم برگزار میشه پس ظرفیت نصفه البته ازنصفم کمتر چون رییس کمیسیون آموزش مجلس مصاحبه کرده گفته قراره از همین 1401 قراره سی درصد ظرفیت پزشکی از کارشناسی جذب شه.بعد شما فکر میکنی سوالات نهایی عین قبل میشه؟نه خیر مطمین باش رویه طراحی سوالات عوض میشه سوالات هوش و استعداد سنجی اضافه میشه کلا سطح سوالات میره بالا یعنی دوباره دانش آموزان محروم و متوسط ضرر میکنن.تازه اگه بعد دوسال مشکلی برات پیش بیاد و نتونی قبول شی سوابق تحصیلیت دود میشه میره هوا چون فقط دوسال اعتبار داره. یعنی دوباره باید بری دو تا پایه رو امتحان بدی.آدم باید خیلی خودخواه و تک بعدی باشه که به کسایی به علت مشکلات دچار افت تحصیلی شدن و نتونستن به رشته ی دلخواهشون برسن بگه "بی سواد".خیلی ازاین کسایی که بهشون میگی "بی سواد" معدلای بالای نوزده دارن و باز ضرر میکنن علاوه بر این یکی که تو روستا درس خونده و ننوسته معدل خوبی به دست بیاره باید با دانشگاه خداحافظی کنه؟باز کنکور و تاثیر مثبت معدل امید و فرصت جبران میداد چون شرایط برای همه یکسان بود.برای پشت کنکوری هام که شصت درصد جمعیت داوطلبان اصلا فکری نشده اگه زرنگ باشی مخالفت میکنی با این طرح چون کلی نقص داره و سراسر بی عدالتیه و به نفع هر کی باشه به نفع داوطلبا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۰
*غیر انتفاعی
Iran (Islamic Republic of)
Fereshteh
۰۰:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
همین الانشم کنکور با وجود این سهمیه ها عادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ تير ۱۴۰۰
از این طرحی که اینا دادن خیلی عادلانه تره
Iran (Islamic Republic of)
مونس
۱۴:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام دانش آموزان و پشت کنکوری ها صدای اعتراض خودتون رو با تماس و مطالبه در سایت دیده بان و شفافیت ب گوش مسءولین برسونید. میتونید هم ب این سازمان نامه بنوسید و درخواست خودتون رو بگید .اگه درخواست زیاد باشه پیگیری صورت میگیره ب دوستاتونم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ما منابع کنکوری رو با هزار درد و دغدغه تهیه کردیم،برنامه ریزیمون طبق آزمون و کنکورتستی هستش...چرا از اینکارا در دست بر نمیدارین؟هی استرس و هی مشغول کردن فکر...اینکارا نیازمند طی کرد یک پروسه چندساله هستش نمیشه یک شبه یه حرف بی اساسی و زد و دل ماهارو نگرون کرد...والا امنیت امتحانات نهایی هم که بماند...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
یعنی این همه فشاری که به بچه های نظام قدیم وارد شد برای تهیه منابع نظام جدید و خوندن کتاب هایی که هیچ آشنایی باهاش ندارند کافی نبود که حالا همچین طرحی دادین؟ به خدا ما هم جوونای همین کشوریم طوری رفتار نکنید انگار وجود نداریم. با بلاتکلیفی که نمیشه زندگی کرد هر دفعه یه خبر جدید میشنویم.
لطفا برابری رو از کنکور حذف نکنید همین تاثیر ۳۰ درصد مثبت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
تاثیر 60 درصد سوابق تحصیلی؟؟؟ با این تعداد معدل بیستی که داریم یعنی معدل های بالای نوزده هم از دور رقابت خارجن دیگه؟ این چه عدالتیه؟ پس پشت کنکوری هایی که نمیدونستن و 30 درصد مثبت بودن چی؟ نظام قدیمی ها چی که این همه هزینه کردن نظام عوض کردن و حالا همه چی داره معدلی میشه؟ خدایا خودت نجاتمون بده
Iran (Islamic Republic of)
rwhalhkhrasani@gmail.com
۲۳:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
به نظرم شرط معدل بهتره چون استرس کنکور رو کاهش میده و در این صورت باید سوالات نهایی تستی باشه و به صورت دستی صحیح نشه ومحل برگزاری آزمون نهایی هم مثل کنکور باشه که در این صورت امتحان نهایی هم مثل کنکور عادلانه برگزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خب این که شد همون کنکور
فقط کنکور عادلانه تره و همه ی داوطلب ها میتونن امید به قبولی در رشته ی دلخواهشون رو داشته باشن
بهترین راه همین روش فعلی برگزاری کنکور با تاثیر 30 درصد مثبت معدله وگرنه طرحی که باعث شه معدل های نوزده هم اوت شن و معنای برابری رو حذف کنه چطور استرس رو کاهش میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
ما کلی هزینه کردیم منابع نظام جدید رو تهیه کردیم حالا میخواین معدلی کنید همه چیو؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۵۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
هرچقدر تلاش میکنم که امیدوار باشم و شروع کنم برای درس خوندن هر دفعه یه چیز جدیدی می شنوم و...
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین محمدزاده
۱۳:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا به فکر نظام قدیمیا نیستین عدالت کجا رفته اونیکه تو روستا درس خونده و ممکنه افت تحصیلی پیدا کنه با چه امیدی کنکور بده
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۶:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تنها چیزی که تو مملکت ما درسته به نظرم همین کنکوره تنها چیزیه که فرصت تلاش کردن رو به ادم میده در هر سنی که باشه حالا میخواد جاشو بده به خریدن معلم و مراقب امتحانی !!
با این روند باید منتظر رفتن پولدار ها به دانشگاه باشیم که همون سطحی هم بلد نبودن تست بزنن و البته خودمون استرس بکشیم و بازم نتونیم بریم دانشگاه واقعا که طرح عالی ایه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا به تمام قشر چه نظام جدید یا قدیم که پشت کنکوری هستن فکر کنید معنای برابری رو از کنکور حذف نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۲۱:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
حذف کنکور یا تاثیر قطعی معدل یعنی در واقعا جایگزینی کنکور با تقلب و پارتی و نمره ی الکی
هیچ کدوم از این نمرات درست نیستن و این نهایت نهایت بی عدالته البته توی کشور ما و به ویژه در آموزش پرورش چیزی به نام عدالت معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۰:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
این طرح نهایت بی عدالتیه خواهش می کنم به فکر بچه های پشت کنکوری نظام قدیم باشید به خدا نابود میشیم هر کسی حق داره با تلاش به رشته مورد علاقه اش برسه ...
چرا با روح و روانمون بازی می کنید؟ کجای دنیا اینجوریه؟ کسی که مشکل داشته الان میخواد تلاش کنه و به هدفش برسه با این طرح نابود میشه
معدلای مدرسه که ملاک خوبی برای سنجش دانش آموز نیست تقلب و تصحیح ناعادلانه معلمان و .... فراوونه خیلیا با سفارش نمره ۲۰ می گرفتن.
تکلیف نظام قدیمیا چی میشه؟ اون موقع معدل تاثیر مثبت داشت و خیلی مهم نبود.
باید از چند سال قبل اطلاع رسانی میشد...
به خدا دارم سکته می کنم چرا کسی به فکر جوونای این مملکت نیست دارن حق تلاش و فرصت دوباره رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۲:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تنها ضرر این ظاهر بازی ها را پشت کنکوری ها و دوازدهمی های امسال میخورند.
در صورتی که هیچ تاثیری در کاهش استرس ندارد. چون خیلی ها در امتحانات نهایی نمره بالایی کسب میکنند.
و دوباره بار استرس به همان ۴۰ درصد کنکور باز میگردد.
راه کار درست کردن نظام اقتصادیه تا در دنبالش اموزش و پرورش درست شود.
Iran (Islamic Republic of)
R
۱۸:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام به نظرم شرط معدل بهتره چون استرس کنکور رو کاهش میده ولی در این صورت امتحانات نهایی باید تستی باشه و به طور دستی. صحیح نشه و محل برگزاری آزمون هم مانند کنکور باشد و هر مدرسه جداگانه امتحان نهایی برگزار نکنه که در این صورت آزمون نهایی هم مثل کنکور عادلانه برگزار می شود

پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر بار یه چیز جدید اضافه میکنن 18 جور سهمیه حالا 60 تاثیر معدل دیگه مگه میشه آزمون داد قبلا طرف خراب میکرد فرصت داشت جبران کنه الان اگه از اول هم راه درست بیاد بازم نمی تونه جبران کنه!
Iran (Islamic Republic of)
سهرابی
۲۰:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر من ۶۰درصد سوابق خیلی بهتره سال دوازدهم CDآموزشی بگیری معدلت خوب بیاد خیلی بهتراز این وضعه چون سهمیه ها خیلی به ماها لطمه وارد میکنند من دوستم ۷۵درصد پدرش جانبازی داره بدون اینکه برای کنکور بخونه رتبه اش ۱۲۰۰شدپزشکی روزانه رفته اگه سوابق تحصیلی رو زیادش کنن بی عدالتی دیگه ممنوع همه به یک اندازه تلاش میکنند این ایده به نظرمن عقلانی تراست
Iran (Islamic Republic of)
گیتا
۱۳:۰۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ب عنوان یه کنکوری خیلییییییییییی مخااااااااااالف هستم با این قضیه
آقا اگه قرار بود اینطوری بشه اینو از اول سال میگفتن.خیلیا بهترین دوره زندگیشون تو ۴دیواری وقف کنکوری خوندن میکنن. بهترین دوره عمرشون اواخر نوجوانی اوایل جوانی. ۲ماه مانده ب کنکور میگن این نشد دیگه.
اگه قراره بخاطر کرونا وسلامتی ما این تصمیم گرفته بشه ما نمیخایم این خبرای اما و اگر وشاید دار روح وروان مارا بمباران میکند. آقااااا ما سلامت جسمانی بدون سلامت روحی وروانی را نمیخااااااییییم
از همه مسئولان عزیز وگرانقدرم خواهشمندم فقط از زاویه مسئول ب قضیه نگاه نکنید. نمیگویم مارا فرزند خود فرض کنید تصمیم بگیرید چون آنها کجا وما کجا تقاضا دارم لحظه ای خود را دانش آموز فرضکنید بعد تصمیم بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
گیتا هوشیار
۱۲:۴۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من به عنوان کنکوری خییییلللللللیییییی مخالف و ناراضی با این تصمیم مسئولان گرامی هستم.
خواهشا تا یه نظر قطعی نشده خبر منتشر نکین استرس کنکور خود سنگین است. این خبرای شاید واما دار هم کوه استرس بوجود میاره.
بعدش قضیه حذف کنکور برا پشت کنکورا خیلی سخته مخصوصا اونایی بمعدل درحد قبولی تلاش کردن. وتمام زورشون رو برا کنکور زدن برا قبولی کنکور تلاش کردن اونا چی میشن.
بعدشم اگه قرار باشه کنکور حذف از همون اول سال خبرو بدین نه اینکه کمتر از ۲ماه مونده ب کنکور دانش آموزا وقت گذاشتن از تفریح استراحت خواب زندگیشون گذاشتن برا کنکور.
از تمامی مسئولان عزیز تقاضا دارم. کمی از زاویه دید دانش آموزان وکنکوری ها قضیه را ملاحصه کنند.میدانم برای سلامتی جسمانی از کرونا این تصمیم ها گرفته میشود.
اما متاسفانه این خبرای اما و اگر دار سلامت روان ما بمباران میکند بخدا.
سلامت جسمانی بدون سلامت روحی وروانی اصصصصصصصلااااااا ب در نمی خورد.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۹:۲۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان برید سایت سنجش بگید تاثیر معدل ۳۰ درصد مثبت بماند وبا ۶۰ درصد مخالفید این سایت سنجشه برید تادیر نشدهwww.sanjesh.org بگید با تاثیر ۶۰ درصد مخالفید بچه ها تاثیر بالای معدل برای حتی معدلای بالا باعث میشه نتیجه دلخواه رو نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطمین باشید تاثیر قطعی ویا بالا بردن تاثیر معدل به ضرر حتی دوطلبان با معدل ۱۹ هست
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
..
Iran (Islamic Republic of)
یه کنکوری بدبخت
۲۳:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا اینقدر استرس به ما کنکوری های بدبخت وارد میکنید
این تصمیم به ضرر همه است همه بچه های کنکوری و پشت کنکور عملا ظلمه و واقعا متاسفانم که فکری پشت تصمیماتی که گرفته میشه نیست
ول کنید کنکورو همینجوری خوبه ول کنید فقط
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۳:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ظلم آشکار ، بی عدالتی محض، از بین رفتن انگیزه تلاش، مرگ رویاها و افسردگی جوانان دیگه واقعا نفس کشیدن تو این کشور سخت شد دیگه هیچ راهی نداریم باید بمیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ظلم آشکار دیگه چگونه .این که اصلا لباس هم نداره کاملا آشکارا ظلم به بدبخت ها .بی بضاعت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام .ب نظر من این وزیر آموزش پرورش می خواهند تغییراتی اساسی ایجاد کنند که خودشان هم می دانند چه می کنند ولی چشمهایشان را می بندند و ادامه می دهند .یک شخص که واقعا من به یاد نمی آورم آدمی در دولت سال های اخیر با این مقدار ظلم .اول که آمدید و گفتین سن تحول بنیادینو بهونه کردین و کنکور نظلم قدیم که از شیر مادر هم حلال تر بود و مصداق عدالت آموزشی بود و حذف کردین .آقای وزیر سند تحول کیلویی چند .شما اگه وجدان داشتید همه ی این چیزای اداری و کاغذبازی رو کنار میزاشتید و عدالت را اجرا میکردین .الان هم که فیل تان یاد هندوستان کرده .کدوم شصت درصد .در این دو سال مجازی که خودتان با لباس خانگی دستور میدادید چ از داستان انواع و اقسام تقلب میدانید .آیای کسی که در بهترین جای کشور بهترین معلم با پول های کلان و.....حتی با تقلب بسیار گسترده در امتحانات مجازی دوران کرونا معدل 20 گرفته با کسی که تمام تلاشش را در مناطق محروم می کند اما به دلایلی ضد دلایل بالا معدلی به مراتب کمتر میگیرد لایق این ظلم هاست .اینقد روی روح و روان بچه ها و آیندیشان راه نروید .واقعا این همه ظلم .ب خدا که همچین چیزی دیگر قابل تحمل نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ali abbasi
۰۸:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
کاش شما جای ما بودید میدونستی چه بلاهایی دارید سر ما میارین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه نیستن قبلا هر چهارسال یه بار اینجور خبرا به گوش میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا شرم اوره. یعنی چی که 60 درصد؟ شماها معلمایی که در تهران تدریس میکنن رو با شهر های دیگه مقایسه میکنید؟ اگه دم از عدالت میزنید، همین کنکور عدالتش خیلی خیلی بیشتر از امتحانات نهایی است. واقعا میشه که کسی روکه در مدرسه غیر انتفاعی درس میخونه رو با اونی که در مدرسه دولتی درس میخونه مقایسه کرد؟
Germany
امیر
۰۳:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اقا چرا انقد با روح و روان ما بازی میکنین؟چرا نمیزارین با تمرکز درسمونو بخونیم؟
ما تاثیر معدل نمیخایم... ما فقز به کنکور اعتماد داریم.
امتحان نهایی همش با تقلبه من خودم با چشم خودم دیدم مراقب اومده جواب گفته به بعضی دانش اموزا یا حتی بعضیا گوشی اوردن. خود من هم براب چندتا امتحان تو کاغذ تقلب برده بودم سر جلسه هر کدوم در حد ۵.۶ نمره ...
سر جلسه کنکور نه مراقب میتونه به کسی کمک کنه نه با حجم مطالب میشه برگه برد سر جلسه تقلب کرد.
همین ۳۰ درصد هم زیاده و ظلمه...
۶۰ درصد بشه ما ساکت نمیشینیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
این برای معدل های ۱۹ هم ضرره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا صدحیف که دارن خرابش می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۳:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چه بخواید و چه نخواید، کنکور تنها چیزیه که دانش آموز ها بهش اعتماد کامل دارند. انقدر با روح و روان دانش آموز ها بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
⁦¯\_(☯෴☯)_/¯⁩
۲۰:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
آخه نخوایم شماها برای دانش اموزا دلسوزی کنید کیو باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
اگر بخواهید که ۶۰ درصد تاثیر نمره نهایی رو اعمال کنید باید از سه سال دهم و یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی بگیرید.نه فقط از دوازدهم.عقلتون رو به کار بندازین . آقااااا اگه ما تغییر نخوایم باید کیو ببینیم؟۳۰ درصد تاثیر معدل هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
آقااااااااااااااااااا. خاهشا نمیخاد کنکور رو تغییر بدین. حذف کنکور که امری غیر ممکنه.....منظورم از تغییر، تاثیر ۶۰ درصدی معدله. ۶۰ درصد عدد خیلی بالایی است. خود من در امتحان نهایی شاهد تقلب های بسیاااااار زیادی بودم که به راحتی تقلب میکردن دانش آموزش ها. راستش خود من هم تقلب کردم.ولی در کنکور آنقدر سرعت باید بالا باشه که اصلا وقتی برای تقلب کردن نمیمونه و عادلانه تره. مثل قبل برای کنکور ۱۴۰۱ هم تاثیر ۳۰ درصدی نمره ی نهایی رو اعمال کنید.ما نخایم شما برای ما دلسوزی کنید باید کیو ببینیم؟ ۹۰ درصد دانش آموزان با حرف من موافقن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
کاااااااملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۰:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
با سلام . لطفاً به کمپین نه به کنکور و تحریم مافیای کنکور بپیوندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
تو نظر نده خاهشا. از رای منفی هایی که بهت دادن معلومه که مردم چی میخان
Iran (Islamic Republic of)
ر.ب
۰۲:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
حذف کنکور به هیچ وجه درست نیست چرا با این حرفا دارید به بچه هامون استرس میدید خیلیا براشون مشکل پیش اومده و نتونستن معدل خوبی کسب کنن الان به دنبال آرزوهاشونن و میخوان کنکور بدن تکلیف این بچه ها چیه؟
فکر کزدین تاثیر معدل بشه همه چی درسته؟ سوالات امتحانات نهایی که لو میره
امتحانات تشریحی که به هیچ وجه عادلانه تصحیح نمیشه نظرات معلمان متفاوته و حتی شاید دستکاری بشه ....
تکلیف دانش آموزان منطقه محروم چی میشه معلومه بچه پولدارا و مدارس غیرانتفاعی معدلاشون بالاست چون هم خآنواده ها براشون هزینه میکنن هم بیست گرفتن از یه درس که دو روز براش وقت میذارن و اونم تشریحی خیلی راحت تر از کنکوریه که به علت حجم زیاد مطالب باید کاملا تسلط داشته باشی تا بتونی درصد بالا بزنی و زحمت بیشتری هم داره
تو این کشور بهترین و عادلانه ترین راه انتخاب دانشجو کنکوره
اگه به فکر بچه ها هستید بهتره سهمیه ها را حذف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Ming
۱۵:۰۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
واقعا طرح خوب و کاملا درست و عالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده.از شما مچکریم که با مافیا مبارزه میکنید . لطفاً کنکور را به طور کامل حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
این طرح خیلی اشتباه لطفا کنکور را حذف نکنید این طوری تر و خشک با هم میسوزند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کنکور باید حذف بشه همه تقصیر کنکور هست که جوانان ما خودکشی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۹:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا این طرح واقعا طرح اشتباهی است بنا به هزار دلایلی که وجود دارد و واقعا هم اگر رای گیری شود بالای نود درصد مخالف این طرح هستند خیلی از مدارس در هنگام امتحانات نهیی خرداد اصلا نظارت بر کار دانش آموزان نمی کنند و کاری با تقلب کردن دانش آموزان ندارند از سوی دیگر بعضی از مدارس اجاز سر تکان دادن را به دنش آموزان نمیدهند ولی کنکور همه با یک وضعیت آزمون میدهند اگر به نظر من این طرح اجرایی بشه دانش آموزان نخبه و نابغه این مملکت دیگر به تحصیل اهمیت نمیدهند من اصلا هیچ دخالتی با این کارتون ندارم ولی واقعا من با شنیدن این طرح ناامید شدم .
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۲۲:۳۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
کاش یکم ب ما سخت نگیرین ب خدا شرایط ب اندازه ی کافی سخت هست.از استرس شبا نمیتونیم‌راحت بخوابیم.چرا کسی اینو نمیفهمههههههه. چند نفر دیگه هم باید خودکشی کنن ک راضی بشین؟؟خسته شدیم از این وضع.این همه درس و امتحان نهایی بدجور روان مارو داغون کرده.مجازی هیچ کیفیتی ندارههههه.حداقل دروس سلامت و هویت نهایی نباشه..حداقل بعضی بخشارو خذف کنین..حداقل یکم سوالاتونو آسون بدین.بخدا سخته سختهههههههه.بفهمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بنظرم کنکور داشته باشیم به این شکل بهتره.
چطوری آزمون های تیزهوشان که امسال برگزار شد خیلی خوب تونست عمق دانش دانش‌اموز ها رو بسنجه؟؟؟؟؟
فقط کافی هستش کیفیت کتاب های درسی بالا بره و سوالات هم با همون کیفیت کتاب توی کنکور بیاد.
خیلی از کشور‌های پیشرفته هنوز کنکور دارن.موضوع خیلی ساده هست.
باید موسسات کنکوری حذف شدن.
مگه کتاب درسی چه مشکلی داره که این موسسات باید مطالبشو برای ما باز کنن
چرا خود اموزش و پرورش این مسائلو برای دانش اموزا باز نمیکنه
چرا اینقدر سطح کتاب ها بالا هست که توی مدارس معمولی توی کلاس ها فقط چند دانش اموز مطالب رو خوب یاد میگیرن.
اینها مشکل هستند نه کنکور.
Germany
D
۱۳:۲۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
به نظرم کنکور حذف بشه خیلی خوب میشه ولی از اونجایی که سالها هستش که میخوان حذف کنند ولی نشده بهتر ما کنکوری ها درسمون رو بخونیم بقیه رو ولش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۱:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام . لطفاً هرچه سریعتر کنکور را حذف کنید
Netherlands
عماد
۰۴:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
لازمه حذف کنکور در وهله اول داشتن اموزشو پرورشی کاملا درست و نظارتی کاملا درست تر هست و ازمون های کشوری هماهنگ در دبیرستان که میزان درستی برای سنجش باشه ،بهترین کار دو قسمت کردن موضوعات کنکور هست یکی در ترم ۱ و یکی در ترم۲ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
بابا.شما فازتون چیه آخه یه روز بیدار میشیم کنکور است یه روز دیگه کنکور نیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۷:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
آیا واقعا معدل در کنکور تاثیرش ۶۰درصده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۴۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چرا آخه دارید اذیت میکنید آقا ما اون موقع شرایط درست درس خوندن نداشتیم الان چرا آخه باید کنکورحذف شه
Iran (Islamic Republic of)
گل پسر
۰۱:۰۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
انگار این آقایون توی سوئیس زندگی میکنن و خبر از تقلب ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۰۰:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
واقعا براتون متاسفم .... با این طرح دادناتون
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۰۰:۲۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
دیگه ما دانش آموزا که میدونیم سر جلسه امتحانات نهایی توی حوزه ها چه تقلبایی هست .... حالا 60 درصدش کنید تا حق بیشتری ضایع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اگه کنکور برداشته شه خیلی خوب میشه دیگه استرس این اسم وحشتناک کنکور هم از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اصلا موافق این طرح 60 درصد نیستم چون حق خیلیا ضایع میشه با تقلب هایی که توی مدارس میشه... همین کنکور بمونه بهتر هست... حداقل توی دو رشته پرطرفدار باقی بمونه چون سایر رشته ها قبولی رو همه میگیرن....واقعا طرح مسخره ایه
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۲:۲۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
به نظر من کنکور نباید حذف بشه باعث بی عدالتی میشه.
تازه برای تمام دانشگاه ها هم بد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری های نظام قدیم
۰۵:۰۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
با سلام . ما خواهان تمدید کنکور سراسری نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ هستیم ( آخرین کنکور ) و تصمیمات سازمان سنجش برای ما کنکوری های نظام قدیم ، به هیچ وجه قابل قبول نیست . نمایندگان مجلس ، حتما" بشنوند و هرچه زودتر موافقت نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تاثیر معدل همون مثل سال هایی قبل باشه
Iran (Islamic Republic of)
دختر بی قلب
۰۰:۲۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
کنکور و نمیخواد حذف کنید این بی عدالتی و تو کنکور حذف کنید این سهمیه های بیخودی تونو خدا هم راضی نیس ما هم راضی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این لایحه برای رشته های نظری هم هست؟
یکی پاسخ بده لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۲:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هر دو معایب و مزایای خودشون دارند، کسی که معدل و نمراتش خوبه ک با سوابق تحصیلی در دانشگاه قبول میشه دو حالت داره، یکی اینکه کسی که در یک دبیرستان یا هنرستان خوب درس خونده و نمرات و عمق یادگیری خوب بوده ولی از اون طرف مدارسی هستند که ضعیف هستند و نمرات الکی می دند( که خیلی زیاده) و کسی با این نمرات و معدل الکی وارد دانشگاه بشه، نه برای خود شخص خوبه نه برای دانشگاه.
برای کنکور هم کسانی که قبول می شوند، واقعا برای اون قبولی تلاش شبانه روزی انجام دادند تا در یک دانشگاه خوب قبول بشند ، اما از اون طرف فشار ، استرس، اضطراب، نگرانی و.... برای کنکور خیلی زیاده و همینطور درس هایی عمومی مثل فارسی، معارف و... شاید برای اون شخصی که قراره در یک رشته تخصصی ادامه فعالیت کنه زیاد بدرد بخور نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ماهور
۲۱:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اگه تصمیم گیری ها درست و عادلانه باشه و هر کسی بر اساس استعداد و توانایی هایش انتخاب رشته کنه این خیلی عالیه چون کنکور نمایشگرهمه ی استعداد وتوانایی فرد نیست هر کسی باید بر اساس توانایی هایش انتخاب رشته کند و آینده خود را ترسیم کند.کنکوریک روز در سال اتفاق میافتدچ بسادر ان روزنخبه ای برای همیشه ب واسطه کنکور مسیر زندگی اش ب شکلی بد ترسیم و دیگه انگیزه ای برای تلاش نداشته باشد و زندگیشو از اون ب بعد ب بطالت طی کند برای همیشه جامعه از داشتن چنین فرد توانایی محروم شود. اگه حزف شه ک محشره
France
افلاطون
۲۱:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کسی که میگه کنکور حذف شه عقلش کوره

چون اولا معدل های الان نا عادلانه است و خیلی ها معدلشان قلابی هست و با پول پارتی به دست اومده

در هر حال کسی که میگه کنکور حذف شه یه سری به دامپزشکی بزنه
Germany
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
واقعا تصویب چنین لوایحی جای تاسف داره
چطور وضعیت حوزه های امتحان رو میخواهیدچم کنید
Germany
:/
۱۸:۴۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چرا نمیمیرین
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۸:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تا من یادم میاد میگن کنکور بر میداریم ولی هنوزم همونه نترسید
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۶:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تصویب کنید خیلی عالی میشه ک کنکور را بردارید و براساس معدل انتخاب کنید
France
افلاطون
۲۱:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تو یی که این حرف رو میزنی میدونی ۲×۲ چند میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
لطفا کاری نکنید که مافیای کنکور ناراحت بشه : چون باعث نابودی بنیه علمی کشور میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کنکور برابراست با تبعیض٬ بی عدالتی٬ حق وناحق کردن٬ وهرسال هم باطرح های مسخره بچه ها میشند موش ازمایشگاهی متاسفم که تو این........
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۴:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بخدا کنکور بهترین و عادلانه ترین راهه.هر کسی تلاش کرد مزدشو می گیره.
ولی با سوایق تحصیلی دانش آموزان ضعیف که با بیل نمره آوردند تو دانشگاه رشته پزشکی و دندان و حقوق و....راه می یابند.
نذارید این طرح تصویب بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۴:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هیچ وقت روی سوابق تحصیلی نمیشه حساب کرد.

با سوابق تحصیلی حق خیلیا خورده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
خوب تصویب کنید
یک بام و دو هوا چیه باز دوباره؟؟؟؟؟
Pakistan
nima
۱۳:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ایطوری کسی ک سهمیه داره و معدلش بیسته راحت تر میتونه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام
اینطوری همه دانش آموزانی گه در مدارس غیر انتفاعی درس میخونن راحت تر ۲۰ میگیرن
و همینطور عدالت آموزشی وجود ندارد
و همینطور در شرایط کرونا ما از آموزش آنلاین در بعضی از درس های مهم هیچی یاد نمگیریم
لطفا لطفا لطفا لطفا گوش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کنکور نظام قدیم را تمدید کنید
United States of America
م
۱۲:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هر روز یک خبر از کنکور.
این چ وضعه تو رو خدا
فکر کنم مثل کنکور ۹۹ هی تعویق و هر روز خبر جدید
این لایحه ی جدیدی که تصویب کردین اصلا قابل اجرا نیست
اگرم اجرا کنید باز دوباره قرعه به نام بچه پولدارا و سهمیه دار ها می افته
اگر اجرا کنین پس پشت کنکوریا چی میشن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کنکورروحذف کنیم تا:تقلب وپارتی بازی جاش بیادتاهرکی که پارتی وپول داره به هرجایی برسه بابابااین که کنکورهست سوال فروختیم !صندلی فروختیم!توامتحانات کتبی مدارس تقلب وتخلف صورت گرفت به دلیل این امتحانات هزینه های بسسسسیاری به خانواده هاتحمیل شدمعلمان بیشترکلاس خصوصی گذاشتن غیرانتفاعی ها ودی وی دی وکنکورهای ازمایشی بیشترشداصلاهمین امتحانات که اغازگرتخلف حذف کنین کنکورکه خودشم تخلف وتغلب داره !!توسه مرحله باشه خیلی باشرف ترازاین طرح هستش که بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
همون 30در صد تاثیر معدل درست بود اینطوری کنکور را حذف کنند درست نیست پس کنکور پزشکی.. چند درصد... 40درصد یا 60درصد... یا ه. درصد..؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تصحیح برگه ها همش فساده
Iran (Islamic Republic of)
امید سلیمی ابهری
۱۱:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام.اون دانش اموز هایی که در مدارس غیر انتفاعی درس خوانده اند راحت تر میتوانن به دانشگاه قبول بشن چون نمره معدل هر ساله انها 20
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام امید عزیز من خودم الان کلاس 12 هستم .
در سال های گذشته من که در المپیاد هم مقام اول کسب کردم
کلاس 11 با معدل 18/52
وکلاس10 با معدل 17/90
قبول شدم و این نشون میده که مدارس غیر انتفاعی الکی نمره نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
این حرف درست نیست
من خودم غیر دولتی درس میخونم واصلا اینجوری نیست که الکی بدن
من خودم الان یازدهمم و پارسال هم اینگونه نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام. شصت عدد بزرگیه. شاید یکی یه سال مریض بشه دیگه همیشه بخاطرش افسرده است که اون سال مریض شدم. فساد توی تصحیح برگه ها بالا میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ،

کنکور فرصت دوباره ای است همراه با فرصت و آرامش کافی برای کسانی که نتوانسته اند در مدت تحصیل به دلیل وجود تکالیف روزانه مدرسه و یا مسایل پیرامون تحصیل از نقص کار معلم گرفته تا وجود دوستان نامناسب خود را برای
کنکور آماده کنند ،

بعلاوه نوع سوالات کنکور خود نوعی آماده سازی برای مشاغل آینده و یک قسمت از انتخاب رشته است و می تواند برای آینده شغلی افراد و آینده کشور مفید باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تقسیم پذیرفته شدگان به منطقه ۱ و ۲ و ۳ برای لحاظ شرایط محرومیت در کنکور بوده است. چرا برای طرح هایی که مثل این ۶۰ درصد تاثیر سوابق ، در شرایط کرونایی ابهامات بیشتری در آن نسبت به کنکور است، کسی خرده نمی گیرد که آقایان وضعیت دانش آموزان محروم را بغ رنج تر کرده و این طرح آقایان ، در زمانه ی فعلی ،در حقیقت ،تیر خلاصی است به دانش آموزان خانواده های محروم، به گونه ای که دیگر هیچ امیدی برایشان باقی نماند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
حذف کنکور، یعنی جایگزینی پارتی بازی و تقلب
نمره امتحانات نهایی به دلیل تقلب، فروش پاسخ نامه، دخالت در تصحیح برگه ها و... محلیه برای پارتی بازی و تبعیض
۱۲
آخرین اخبار