در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

رصد روند یادگیری دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا

معاون آموزش ابتدایی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی و چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول توضیح داد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای ارزیابی میزان یادگیری دانش آموزان در ایام کرونا با توجه به شیوه جدید تدریس از طریق بستر فضای مجازی بیان کرد: در شرایط کنونی خانواده‌ها نقش فعالی در آموزش فرزندان دارند و به این موضوع تاکید داشتیم که چنانچه امکان داشته باشد در هر کلاس درس یکی از خانواده‌ها حضور داشته باشند تا در جریان آموزش فرزندان قرار گیرند و از چگونگی روند آموزش آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

او ادامه داد: در دوران ابتدایی حضور خانواده‌ها در کنار دانش آموزان امری ضروری است و البته خوشبختانه امسال شاهد همکاری خوبی از سوی خانواده‌ها بودیم و به نوعی معلم‌یار شده اند؛ بر این اساس هم دستورالعملی تهیه کردیم تا میزان یاددهی دانش آموزان ارزیابی شود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه در این دوره ارزشیابی دانش‌آموزان به صورت کیفی-توصیفی انجام می‌شود، گفت: در نظر داریم تا ارزیابی مرحله به مرحله از روند آموزش داشته باشیم و در چنین شرایطی بررسی میزان یادگیری بهتر انجام خواهد شد.

حکیم زاده تصریح کرد: برای مدیران مدارس هم دستورالعملی در نظر گرفتیم تا بر این اساس گزارش کاری از وضعیت دانش آموزان و میزان یادگیری آن‌ها از طریق معلمان داشته باشند و چنانچه دانش‌آموزی در برخی مباحث درسی دچار ضعف بود، شناسایی و برای رفع مشکل برنامه ریزی شود.

او در پاسخ به این پرسش که امتحانات پایان نیمسال اول دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود یا غیرحضوری، گفت: به طور کلی ترجیح داریم که ارزیابی به طور حضوری باشد چراکه اعتبار آن بالاتر است و سنجش یادگیری دانش آموزان بهتر انجام می‌شود، اما در شرایط فعلی شیوع بیماری برگزاری آزمون حضوری نیازمند ملاحظات بیشتری است.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر کاهش محتوای درسی برای ارزشیابی پایان نیمسال اول اظهار کرد: در نظر داریم تا برنامه درسی برنامه ریزی شده به طور کامل و طبق زمان بندی اجرا شود و حتی این موضوع را در برنامه مدرسه تلویزیونی و فضای آموزش‌های شبکه شاد لحاظ کردیم که اصل بر تدریس کامل دروس باشد.

حکیم زاده گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد که از پایه سوم تا ششم خوشبختانه از بودجه بندی برنامه درسی عقب نماندیم و بیشترین نگرانی درباره پایه اول و دوم است که براساس گزارش‌های اعلامی از سوی مدارس، ارزیابی تمهیدات لازم برای جبران عقب افتادگی‌های احتمالی انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشنس
۱۱:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
موقعی که ۱۰۰ نفر فوتی میدادیم ، میگفتین نه ولش کن بزار غیر حضوری باشه موقع تابستان
الان که همه ی بدبختی ها روی سر وامونده ی ما هست ، میگین بریم مدرسه جیب هامونم پر از مداد و پاک کن ، آخه بی وجود الان کرونا بد تر و و آنفولانزا دارن با هم کنسرت میزارن و همه رو جذب میکنن ، الان میگی باید بریم مدرسه جیب هامونم پر از پسته (شوخیش هم بد هستش) اقا دانش آموزان باید با اسکای روم امتحان بدن ، اینجوری امکان تقلب به ۱۰ درصد میرسه و ۹۰ درصد کاهش پیدا میکنه (اگه معلم زرنگ باشه میرسه به ۱۰۰ درصد تقلب بی تقلب)
آخرین اخبار