سازمان همکاری اسلامی جنگ افغانستان را حرام خواند و خواستار آتش بس شد

سازمان کشورهای اسلامی، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در افغانستان، از طالبان خواست تا خشونت‌ها را کاهش داده و با تامین فوری آتش‌بس توافق نمایند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان همکاری اسلامی در چهل و هفتمین نشست خود که در روزهای ۷ و ۸ قوس برگزار شد، با صدور قطعنامه‌هایی حمایت قاطع خود از مردم و دولت افغانستان را اعلام کرد.

در این نشست که در شهر نیامی نیجریه برگزار شد، حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان نیز حضور داشت.

بر اساس اطلاعیه وزارت امور خارجه، سازمان همکاری اسلامی از علما و نهادهای مذهبی در سراسر کشورهای عضو این سازمان خواسته تا جنگ در افغانستان را تحریم و در حمایت از مذاکرات صلح موضع‌گیری نمایند.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که در قطعنامه‌های سازمان همکاری‌ اسلامی، با صراحت تمام از آغاز مذاکرات صلح استقبال شده و اقدامات دولت افغانستان به خصوص رهایی زندانیان طالبان مورد تقدیر قرار گرفته است.

این اطلاعیه افزوده است که سازمان کشورهای اسلامی، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در افغانستان، از جمله رویداد بامیان، از طالبان خواست تا خشونت‌ها را کاهش داده و با تامین فوری آتش‌بس توافق نمایند.

تاکنون چندین کشور اسلامی، جنگ جاری در افغانستان را حرام خوانده و خواستار آتش‌بس شده‌اند، اما علیرغم این خواسته‌ها، حملات و خشونت‌های طالبان جریان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار