ضیائیان خبر داد؛

تشدید بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور از ساعاتی دیگر؛ ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه

یک کارشناس هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور تشدید و فردا صبح این سامانه از کشور خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان مدیر کل پیش‌بینی و مدیریت هوای سازمان هواشناسی   در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه سامانه بارشی که هم اکنون در کشور وجود دارد از امشب به مرور از کشور خارج می‌شود، گفت: از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب کشور  وارد کشور خواهد شد و با ورود این سامانه بارشی، شاهد بارش‌ در استان‌های واقع در جنوب کشور خواهیم بود.

او ادامه داد: اوج فعالیت سامانه بارشی امروز بعد از ظهر است که به مرور تا فردا صبح از شدت آن کاسته می‌شود و تا بعد از ظهر فردا از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و وضعیت آب و هوای سازمان هواشناسی توضیح داد: برای استان‌های خراسان شمالی،گلستان و در بخش‌هایی از گیلان انتظار بارش داریم و سایر مناطق هم شاهد بارش‌های خفیف خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


ضیائیان توضیح داد: سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود و استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و بخش‌هایی از همدان، قزوین، مرکزی، تهران، جنوب کرمان، ایلام و لرستان را در بر می‌گیرد.

او اظهار کرد: سامانه بارشی امروز در بیشتر مناطق کشور (به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان) فعال است.

ضیائیان تاکید کرد: بارندگی در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، اصفهان، مرکزی، شمال فارس و بوشهر شدت بیشتری دارد.

او با بیان اینکه هشدار هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر، وقوع سیلاب، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید صادر شده است، گفت: بارش پراکنده فردا در خراسان‌های شمالی و رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و شمال اصفهان وجود دارد.

ضیائیان با بیان اینکه سامانه بارشی فردا به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود. افزود: اواخر وقت روز سه‌شنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در شرق تهران، استان قم، جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان، استان قزوین و استان کردستان بارش‌ها شدت بیشتری دارند گفت: آسمان تهران هم اکنون ابری و مه آلود با احتمال بارش باران گاهی افزایش باد و رگبار باران است.

او ادامه داد: روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده داریم و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج خواهد شد.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: دریای خزر و خلیج فارس همچنان مواج است و امروز هم هشدارهایی در بسیاری از مناطق که احتمال آبگرفتگی آن‌ها وجود دارند، صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب وهوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار