دستگیری باند سارقان احشام در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری ۵ سارق احشام و کشف ۵٠ فقره سرقت به ارزش ١٠میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: در پی سرقت احشام به صورت شبانه از طریق گروهی از افاغنه همراه با ضرب و شتم مال باختگان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی سیرجان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، تعدادی افاغنه با شناسایی محل نگهداری گوسفندان در آغل‌های حومه شهر و شناسایی کامل این آغل‌ها در روز از لحاظ فیزیکی، اصول ایمنی و نوع سکونت افراد در محل، اعم از خانوادگی و فردی، در موقعیتی معین با استفاده از یک دستگاه وانت پیکان مبادرت به سرقت می‌کرده اند.

این مقام پلیس تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند که سرکرده این باند دارای چندین محل سکونت در شهرستان‌های همجوار است، بنابراین دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با همکاری پلیس آگاهی شهرستان شهربابک، وی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

سرهنگ ایران نژاد با اشاره به دستگیری سایر اعضای این باند، بیان داشت: متهمان در اعترافات خود با بازسازی صحنه‌های سرقت، تاکنون به ۵٠ فقره سرقت احشام در شهرستان سیرجان متعرف شده اند که مشخص شد کلیه احشام را به یکی از دامداران حومه شهر سیرجان می‌فروخته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به ارزش ۱۰ میلیارد ریالی احشام سرقت شده، افزود: پلیس برای برخورد با هرگونه اقدام مجرمانه لحظه‌ای تعلل نخواهد کرد؛ اما ضرورت دارد سازمان‌ها و نهاد‌های دخیل در تولید نظم و امنیت، سهم خود را در این زمینه ادا کنند و یاریگر پلیس باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار