XL1 یکی از خاص ترین خودروهای تولیدی فولکس واگن بوده که تاکنون ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، XL1 جالب ترین خودرو فولکس واگن ( VW ) و جزو یکی از مدرن ترین هاست. اگر به دنبال یکی از کارآمدترین هیبرید‌های ساخته شده در بازار هستید، به سختی می‌توانید چیزی بهتر از فولکس واگن XL1 را پیدا کنید.

این هیبرید فولکس واگن با تولید محدود ساخته شده است و می توان گفت تنها  ۲۰۰ نمونه از این خودرو را در جاده‌ ها خواهیم دید. XL1  یکی از نادرترین فولکس واگن هایی بوده که تاکنون ساخته شده است.

فولکس واگن XL۱ ممکن است در نگاه اول آنقدر هیجان انگیز به نظر نرسد، اما همین که در مورد مهندسی آن بیشتر بدانید، همه چیز تغییر می‌کند. فولکس واگن XL۱ آیرودینامیکی‌ترین اتومبیل ساخته شده است و به لطف توجه وسواسی که در صرفه جویی وزن آن به کار رفته، یکی از سبک‌ترین هاست. XL۱ با استفاده گسترده از الیاف کربن که برای ساخت وان کربن، پانل‌های بدنه و اصلاح داخلی استفاده می‌شود، ساخته شده است.

XL1 احتمالاً کمترین تولید فولکس واگن در تاریخ است

نیرو از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین حاصل می‌شود که دارای یک موتور ۲ سیلندر توربو دیزل است که هم به عنوان مولد و هم به عنوان جز محرک عمل می‌کند. کل توان خروجی فقط ۶۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ پوند فوت گشتاور از موتور ترکیبی ۰.۸ لیتری دیزلی و موتور الکتریکی است. این پیشرانه منحصر به فرد با یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه برای تعویض سریع دنده هماهنگ شده است تا موتور را در کارآمدترین بازده خود نگه دارد.

XL1 احتمالاً کمترین تولید فولکس واگن در تاریخ است

فولکس واگن XL1 شاید هیجان انگیزترین ابرخودروی ساخته نشده باشد، اما میزان تلاش مهندسی که برای کارآیی هرچه بیشتر این خودرو به کار رفته است، آن را به یک ماشین فوق العاده جالب تبدیل می‌کند. بسیاری از آموخته‌ها از فولکس واگن XL1 را می‌توان در میان وسایل نقلیه فولکس واگن که همیشه کارآمدتر هستند، مشاهده کرد که با وجود تولید و فروش محدود، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. کارآیی شاید هیجان انگیز نباشد، اما این سطح از تلاش مهندسی شایسته تجلیل است.

XL1 یکی از خاص ترین خودروهای تولیدی فولکس واگن

 ماده‌ای که این ماشین با آن ساخته شده، نوعی فیبرکربن تقویت شده است که در ساخت ماشین‌های فرمول یک از آن استفاده می‌شود. با استفاده از این ماده، وزن ماشین ۷۹۵ کیلوگرم است و فولکس واگن روشی ابداع کرده که با آن هزینه ساخت بدنه یکپارچه XL ۱ کمتر شود و بتوان ماشین را در تعدادی محدود تولید کرد.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار