ترامپ این‌بار وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به کلاهبرداری در انتخابات متهم کرد

به دنبال امتناع از پذیرش شکست و ادعاهای مکرر درباره تقلب انتخاباتی، رئیس‌جمهور آمریکا این‌بار به وزارت دادگستری و کارمندان اف‌بی‌آی برچسب کلاهبرداری زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در جدیدترین مصاحبه‌اش در ادامه ادعای تقلب در انتخابات سال جاری ایالات متحده، این بار وزارت دادگستری و کارمندان اف‌بی‌آی (پلیس فدرال) را به کلاهبرداری در این انتخابات متهم کرد.

ترامپ در مصاحبه صبح یکشنبه خود با فاکس‌نیوز اعلام کرد «به احتمال زیاد وزارت دادگستری و اداره تحقیقات آمریکا نیز در تقلب انتخاباتی و عدم پیروزی او نقش داشته‌اند.»

نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در این مصاحبه گفت: «این یک اتفاق وحشتناک است که روی داده. انتخابات پستی یعنی یک فاجعه. آن‌ها میلیون‌ها برگه رأی ارسال کردند. مطمئنم شما افرادی را می‌شناسید که دو، سه، یا چهار برگه رأی دریافت کردند، من خود می‌شناسم، می‌دانم شخصی چهار برگه رأی گرفته، در واقع باید یک برگه می‌گرفتند. حتی مردگان هم برگه رأی دیدند.»

او در ادامه نیز افزود: «اما از این هم بدتر بود، افراد مرده برای گرفتن برگه درخواست هم داده بودند. من درباره مثلا ده نفر صحبت نمی‌کنم تعداد بی‌شماری مرده به اصطلاح در این انتخابات رأی داده‌اند.»

در بخشی دیگر نیز ترامپ گفت: «این یک کلاهبرداری تمام عیار است. نمی‌دانم شاید وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی نیز در این کار دخیل باشند. اما نمی‌دانم مردم چطور با این مسئله کنار آمدند. این غیرقابل باور است. در این انتخابات تقلب شد و این یک تقلب تمام عیار است.»

او در ادامه با بیان آنکه تمام دنیا در حال تماشای اتفاقی است که در آمریکا در حال روی دادن است افزود: «رهبران دیگر کشورها با او تماس داشته و انتخابات سال جاری آمریکا را آشفته‌ترین انتخابات ارزیابی کرده‌اند.»

ترامپ در این مصاحبه نیز ادعاهای انتخاباتی خود را تکرار کرد و بار دیگر به افزوده شدن هزاران رأی به نفع «جو بایدن» رقیب دموکراتش، نیز اشاره داشت و گفت: «من ناگهان از برنده شدن با اختلاف بسیار بالا و اختلافی بسیار اندک باختم.»

او در سخنانش باردیگر رسانه‌ها را نیز متهم به شانه خالی کردن از مسئولیتشان کرد و گفت: «رسانه‌ها تمایل ندارند در این باره صحبتی داشته باشند.»

ترامپ همچنین در همین راستا افزود: «ما در این کشور آزادی رسانه نداریم. ما سرکوب مطبوعاتی داریم. نمی‌شود رسوایی را بدون گزارشی درباره آن اثبات کرد.»

این مصاحبه در حالی انجام شده که بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند.

اما ترامپ به طور مکرر اداعا‌هایی درباره تقلب انتخاباتی مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا، به تازگی در پیامی توئیتری مدعی اضافه شدن هزاران رأی به آرای انتخاباتی بایدن شد و نوشت: «خبر مهم: ناظر صندوق رأی ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد حافظه یو‌اس‌بی این ایالت هزاران رأی به بایدن اضافه کرده است. به گفته او یک یواس‌بی گم شده و هر بار به بایدن ۵۰ هزار رأی اضافه شده است.»

ترامپ همچنین پیامی درباره آنکه طرفدارانش انتخابات را بایکوت کردند را بازنشر کرده و در واکنش به آن نوشت: «نه! انتخابات ۲۰۲۰ کلاهبرداری محض بود. ما با اختلاف بسیار پیروز هستیم و وقوع این تقلب را به اثبات خواهیم رساند.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
خدایا شکرت شکرت چه شیر تو شیری آمریکا...
آخرین اخبار