استرالیا خواستار عذرخواهی چین به دلیل انتشار تصویری «منزجرکننده» شد+ عکس

در پی انتشار عکسی از اقدام غیرانسانی یک سرباز استرالیایی در افغانستان، کانبرا خواستار عذرخواهی پکن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه گفت دولت این کشور پیگیر عذرخواهی دولت چین بر سر پیامی در توئیتر حاوی عکسی از یک نظامی استرالیایی است که چاقویی را زیر گلوی کودکی افغان گرفته است.

موریسون گفت: استرالیا خواهان حذف این عکس «حقیقتا منزجرکننده» است که روز دوشنبه توسط ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین ارسال شد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: این کاملا خشم آور است و نمی تواند با هیچ مبنایی توجیه شود. دولت چین باید کاملا از این پیام شرمنده باشد. این کار، آن‌ها را در چشم جهان کوچک خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا گفت: کشور‌های سراسر جهان دارند مشاهده می کنند که چگونه دولت چین به تنش‌ها در روابط با استرالیا پاسخ می گوید.

در اوایل ماه جاری، گزارشی نشان داد که ۲۵ سرباز استرالیایی در قتل ۳۹ غیرنظامی و زندانی افغان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ دست داشته اند.

استرالیا خواستار عذرخواهی چین به دلیل انتشار تصویر «منزجرکننده» شد+عکس

پس از این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه چین تصویری از یک سرباز استرالیایی منتشر کرد که چاقویی خونین را نزدیک گردن یک کودک افغان که بره‌ای در آغوش دارد، گرفته است.

رسانه‌های استرالیا گزارش دادند که به نظر می‌رسد این تصویر اشاره به گزارش‌ها مبنی بر استفاده سربازان نخبه استرالیایی از چاقو برای قتل دو نوجوان افغان اشاره دارد. با این حال، تحقیقات برای اثبات شایعات آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۴۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
عجب زمونه چ بد هس

برعکس هس استرالیا باید عذرخواهی کند از تمام دنیا و مردم افغانستان

چرا چین عذر خواهی کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اول استرالیا از مردم افغانستان غذرخواهی بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جماعت همیشه طلبکار از دنیا
مردم راکشتند و کشورها رو چپاول کردند بجای پاسخ، دو قورت و نیمشون هم باقی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی به این عکس نگاه میکنم بیشتر از پیش از استرالیا متنفر میشم. اصلا جان انسانها براشون مهم نیست وقتی شهرونداشون هراز گاهی هوس میکنند اسلحشونو بردارند و مردم عین آب خوردن به رگبار ببندند خوب معلومه که تو کشورهای دیگه چه جنایتهایی رو مرتکب میشوند تازه رئیس جمهورشم مدعی میشه ازشون عذر بخوان . خاک توسر همچین رئیس جمهوری برو بمیر.....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
دنیا بر عکس شده جنایتکار به خاطر افشا جنایت خود از افشاگر در خواست عذر خواهی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
اسکات موریسون(نخست وزیر استرالیا) کثافت تو انسان نیستی یک حیوانی حیوان ازاین سرباز که چاقو زیرگلوی بچه گذاشته تحریک نمیشی خشمگین نمیشی؟ از استرالیایی بودنت خجالت نمیکشی؟ زیاد حرص نزن همه دنیا خیلی وقته به پست بودن و تروریستی بودن کشور استرالیا و کشورهای غربی باخبرند فقط به خاطر انتشار این عکس نیست.
چقققققققققققققققققدر وقیحند خدایا از جنایاتشون با افتخار عکسم میگیرند...
آخرین اخبار