خودکشی با مشارکت دوست ۱۲ ساله علت مرگ دختر ۸ ساله بندرعباسی

فرمانده انتظامی استان هرمزگان جزئیات و علت مرگ دختر بچه ۸ ساله بندرعباسی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:در پی اعلام کلانتری ۱۷ شهرستان بندرعباس مبنی بر یک فقره حلق آویزی واقع در شهرستان بندرعباس و انتقال فرد به بیمارستان، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به بیمارستان اعزام شدند.


بیشتر بخوانید


سردار جعفری افزود: پدر متوفی در اظهاراتش اعلام کرد که دختر ۸ ساله  ام شب گذشته با دختر همسایه برای بازی به پشت بام منزل رفته و وقتی صبح از خواب بلند شدم دیدم دخترم در منزل حضور ندارد و پس از رفتن به پشت بام مشاهده کردم که با طناب خود را حلق آویز کرده است.

او گفت: با هماهنگی‌های لازم اکیپی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی متشکل از کارشناسان بررسی صحنه و رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی به محل حادثه اعزام و تحقیقات از خانواده و دوستان او آغاز شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع، پیگیری پرونده به صورت ویژه و جدی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با حضور مجدد در صحنه نسبت به تحقیق از همسایگان، دوستان و تمام افرادی که با متوفی در ارتباط نزدیک بودند، اقدام کردند.

سردار جعفری گفت: ماموران طی اقدامات پلیسی به یکی از دوستان متوفی که دختری ۱۲ ساله است، مظنون شدند که نامبرده ابتدا منکر حضور در صحنه حادثه شد، اما با مشاهده ادله پلیسی گفت که شب حادثه برای بازی به بالای پشت بام رفتیم و با توجه به اختلافات شدید خانوادگی و از آنجا که تحت تاثیر خودکشی یکی از دوستان خود بودیم، تصمیم گرفتیم که خودکشی کنیم.

او افزود:این دختر نوجوان در ادامه اظهاراتش گفت که نخست من خودم را حلق آویز کردم که تحمل نکردم و خودم را نجات دادم. سپس دوستم خودش طناب را دور گردنش پیچید و من نیز دو دور طناب دور گردنش پیچیده و سپس طناب را به سمت بالا کشیدم تا بی حال شد. با دیدن وضعیت او ترسیدم و برای نجاتش اقدام کردم، اما متاسفانه نتوانستم که طناب را از گردنش باز کنم و از ترس محل را ترک کردم.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه با دعوت از مقام قضایی، نماینده پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی بازسازی صحنه انجام و پرونده به دادگاه کیفری ارجاع شد، گفت: با توجه به وضعیت روحی و جسمانی و دارا نبودن سن قانونی حسب دستور مقام قضایی، متهم که دختری ۱۲ ساله است، جهت نگهداری تحویل اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس شد.

سردار جعفری افزود: فرو پاشی و اختلافات شدید درون خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی و عاطفی افراد، در خانواده‌هایی که از شالوده مستحکم و خوبی بر خوردار نیستند، موجب بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله فرار فرزندان از خانواده، خودکشی، سرقت، قتل و جنایت می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار