عبدالحی خبر داد؛

جایگاه نخست ایران در تولید ماهی قزل آلا در جهان

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: ما در جهان در تولید ماهی قزل آلا رتبه اول را داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات در نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد دریای برکت اظهار کرد: خوشحالم که بخش‌هایی از کشور به این‌ حوزه ورود می‌کنند.

او با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب در بخش کشاورزی رشته شیلات نداشتیم، گفت: بعد از انقلاب فرهنگی این رشته به دانشگاه‌ها وارد شد و همچنین قبل از آن موسسات تحقیقاتی در این بخش بسیار کوچک بودند.

عبدالحی افزود: علی رغم همه کاستی‌ها خوشبختانه ما جایگاه خوبی در حوزه شیلات داریم و برای ارتقای این جایگاه در سال ۸۲ قانونی تصویب شد که شیلات تبدیل به سازمان شود که این‌ یک نقطه عطف بود.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات با بیان اینکه جایگاه ما در دنیا جایگاه خوبی است و در حوزه آبزی پروری رتبه ۱۸ دنیا را داریم، ادامه داد: در جهان در تولید ماهی قزل آلا رتبه اول را داریم و در خاورمیانه بعد از مصر رتبه دوم از آن ماست.

او با بیان اینکه در گذشته در هیچ‌ استانی آبزی پروری نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر در همه استان‌ها آبزی پروری رایج است و استان‌هایی مانند لرستان و چهار محال و بختیاری بیشتر از شهر‌های ساحلی در این بخش تولید دارند.

عبدالحی با بیان اینکه باید بتوانیم بر بحث بازار مصرف ورود کنیم، چراکه برخی از محصولات صادرات محور هستند، افزود: سرمایه گذاری قابل توجهی طی سال‌های اخیر انجام نشده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار تن میگو تولید کرده‌ایم که ۸۰ درصد آن صادر شده و صادرات در این بخش قابل توجه است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
اين چه طرز آمار دادنه تو دنيا اوليم ولي تو خاورميانه دوميم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
تنها راه نجات اقاينوسها پرورش ماهيه
آخرین اخبار