همه چیز درباره ایمپلنت به همراه قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است که در این درمان پایه از جنس تیتانیوم در درون فک قرار می گیرد و به استخوان فک جوش می خورد و سپس به کمک رابطی به نام اباتمنت روکش بر روی آن قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  ، ایمپلنت دندان بهترین درمان برای جایگزینی دندان از دست رفته است . در این درمان پایه از جنس تیتانیوم در درون فک قرار می گیرد و به استخوان فک جوش می خورد و سپس به کمک رابطی به نام اباتمنت روکش بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر درمان های بی دندانی مانند بریج ، استحکام و طول عمر بالا برخوردار است و به سایر دندان ها هیچگونه آسیبی وارد نمی کند.

قیمت ایمپلنت دندان

فاکتور های زیادی بر روی قیمت ایمپلنت های دندانی موثر هستند مانند: برند پایه، تخصص دندانپزشک، جنس روکش و سایر درمان های جانبی مانند پیوند استخوان و سینوس لیفت و کشیدن دندان.

احتمالا شنیده اید که گفته می شود قیمت ایمپلنت کره ای، قیمت ایمپلنت آلمانی یا سوییسی یا آمریکایی. منظور از این نام ها، کشور سازنده این پایه های است.

ایمپلنت دندان چیست ؟

در نظر داشته باشید که حتما از برندهای مطمئن استفاده کنید و صرفا کشور سازنده را مدنظر قرار ندهید .

قیمت های ایمپلنت های گفته شده، صرفا قیمت حدودی است و هزینه ایمپلنت شما وابسته به جنس روکش و عوامل گفته شده متفاوت است .

برای دریافت قیمت ایمپلنت دندان به همراه برند های معتبر، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت فوری دندان چیست ؟

حتما در بسیار از وبسایت هایی دیده اید که گفته می شود ایمپلنت های فوری یا یک روزه؟ حال منظور از ایمپلنت های چیست؟ در این ایمپلنت ها از پایه هایی استفاده می شود که زودتر به استخوان فک جوش خورده و طول درمان ایمپلنت های فوری بسیار کمتر از ایمپلنت های ساده است .

ایمپلنت دندان چیست ؟

لازم به ذکر است برای ایمپلنت های فوری احتیاج به شرایط خاصی است و باید با دندانپزشک در مورد آن مشورت کنید . برای این ایمپلنت باید از شرایط استخوانی مناسبی برخوردار باشید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت های فوری می توانید به لینک زیر مراجعه کنید .

قیمت ایمپلنت فوری

مزایای ایمپلنت دندان

  • استحکام
  • طول عمر بالا
  • عدم آسیب به دندان های مجاور
  • جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه
  • شباهت بالا نسبت به دندان طبیعی و مراقبت ساده از ایمپلنت
  • موفقیت بالای 97 درصد

معایب ایمپلنت دندان

  • طول درمان بالا
  • هزینه بیشتر به نسبت سایر دندان ها

ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود  ؟

برای انجام درمان ایمپلنت دندان شما نیاز به مراجعه به یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت دارید. در مرحله اول، شما باید عکس های مخصوص ایمپلنت را تهیه کنید تا وضعیت دهان و استخوان فک شما به وسیله این عکس ها توسط دکت تحلیل و بررسی شود.

در تلاش باشید دندانپزشک خود را با دقت زیادی انتخاب کنید زیرا در عمر و کیفیت ایمپلنت شما بسیار موثر است و راهنمایی های بسیار خوبی به شما می دهد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

پس از بررسی ها و شروع درمان و بی حسی، دکتر ابتدا لثه شما برش زده تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند.  سپس با استفاده از دریل مخصوص در درون فک شما، جایی برای قرار دادن فیکسچر می سازد. پس از قراردادن فیکسچر، لثه شما بخیه می زند.

حال مدتی زمان لازم است تا پایه ایمپلنت شما به خوبی با استخوان شما جوش بخورد. پس از اطمینان دندانپزشک از جوش خوردن پایه ایمپلنت شما، قالب گیری برای ساخت روکش شما انجام می شود و قالب گیری انجام به لابراتور ارسال شده و روکش شما ساخته می شود.

پس از آماده شدن روکش، دندانپزشک اباتمنت را بر روی پایه ایمپلنت شما می بندد و روکش بر روی ایمپلنت شما قرار می گیرد.

لازم به ذکر است ، شما در طول درمان با استفاده از بی حسی  دردی احساس نخواهید کرد.

تفاوت ایمپلنت با بریج

یکی دیگر از درمان های رایج برای بی دندانی، بریج دندان است. در بریج دندان، با استفاده از دندان های مجاور، پلی برای ایجاد یک شبه دندان ساخته می شود. از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان به نسبت بریج دندان عدم ایجاد تغییر در دندان های مجاور است.

همچنین طول عمر بریج های دندانی بین 5 تا 10 سال اما ایمپلنت های دندان در صورت مراقبت های صحیح می توان به صورت مادام عمر باشد.

از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان به نسبت اینگونه درمان ها ، جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه است .

از مزایای بریج دندان به نسبت ایمپلنت ، مدت زمان طول درمان کمتر است. ایمپلنت دندان به علت جراحی، حساسیتی   و همچنین احتیاج به زمان برای جوش خوردن پایه به استخوانی که دارد، طول درمان آن از بریج دندان بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است هزینه بریج های دندانی از ایمپلنت کمتر است .

متخصص ایمپلنت

همانطور که گفته شد ، متخصص ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی در روند درمان و کیفیت ایمپلنت انجام شده شما تاثیر بسیار زیادی دارند . سعی کنید در پیدا کردن متخصص ایمپلنت خود، دقت بیشتری داشته باشید و تجربه و تبهر او را حتما مدنظر قرار دهید.

ایمپلنت دندان چیست ؟

برای آشنایی با ویژگی متخصص ایمپلنت و معرفی متخصصین ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید.

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

برای انجام ایمپلنت دندان محدودیت خاصی ندارد و تنها محدودیت آن این است که ایمپلنت باید بالای افراد بالای 18 سال انجام شود.  علت آن این است که فرد باید صبر کند تا فک اون رشدش به صورت کامل باشد . همانطور که گفته شده محدودیت سنی خاصی وجود ندارد اما برخی از افراد که پوکی استخوان یا قند دارند، امکان انجام ایمپلنت برای آن ها وجود ندارد . البته حتما باید درباره وضعیت خود با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
بعد از ایمپلنت دندان
هر هفته باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا چسب بزنید
آخرین اخبار