۴۷۰۰ بازدید از واحدهای صنفی سیستان وبلوچستان انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم های نظارتی بهداشت محیط این دانشگاه با همکاری سایر دستگاه های اجرایی دست‌اندرکار در اجرای طرح شهید سلیمانی از چهار هزار و ۷۲۶ واحد صنفی و مراکز عمومی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: نظارت تیم‌های بهداشت محیط با همکاری نیروهای بسیجی، هلال احمر، تعزیرات و شهرداری بر اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذر تشدید شده است.

او  افزود: در این طرح تیم‌های نظارتی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت دارند و در بازرسی‌های صورت گرفته برای ۷۱ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۸۲ واحد صنفی بعلت رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را در پیشگیری و کنترل بیماری مؤثر دانست و افزود: در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی، ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر طباطبایی با اشاره به این موضوع که مردم می‌توانند از طریق کد «کیو آر» بر واحدهای صنفی نظارت کنند افزود: تمامی اصناف، ادارات، سازمان ها، کارگاه‌ها، کارخانجات و اماکن باید کد (QR)داشته باشند تا مردم بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و سوالات وضعیت بهداشتی مربوط به اجرای پروتکل آن صنف را پاسخ دهند و پس از پاسخ به سوالات، پیگیری‌توسط بازرسان بهداشتی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هموطنان عزیز می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ مشکلات بهداشتی را با کارشناسان مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار