عربستان مجوز استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی‌اش به مقصد امارات را صادر کرد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند عربستان رسما پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز حریم هوایی خود به مقصد امارات را تصویب کرده است.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در ماه سپتامبر(مهرماه)، عربستان سعودی اعلام کرد به همه پرواز‌های غیرنظامی خارجی اجازه پرواز در حریم هوایی خود به سوی امارات را می‌دهد، اما نامی از رژیم صهیونیستی ذکر نکرد و حالا رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، عربستان اعلام کرده است که رسماً پرواز هواپیما‌های اسرائیلی را بر فراز حریم هوایی خود تصویب کرده و به آن‌ها اجازه پرواز مستقیم به دبی را خواهد داد.

این اعلام عربستان سعودی به این معناست که پرواز هواپیما‌های صهیونیستی بین تل آویو و دبی که برای فردا برنامه ریزی شده است، انجام خواهد شد.

اوایل روز دوشنبه، مقامات اماراتی به وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کردند تا زمانی که عربستان به شرکت‌های هواپیمایی صهیونیستی اجازه پرواز از طریق حریم هوایی خود را صادر نکند، این کشور اجازه هیچ پرواز اسرائیلی به دبی را نخواهد داد.

بر اساس گزارش جروزالم پست، این موضوع از سوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفته و رایزنی‌ها برای تسریع روند تصویب آغاز شده است.

در ماه سپتامبر، عربستان سعودی اعلام کرد به منظور عبور از حریم هوایی این کشور برای پرواز‌های رفت و برگشت به امارات، اجازه خواهد داد تمام پرواز‌های غیرنظامی خارجی در آسمان عربستان انجام شود، این در حالی بود که در این پیام به طور خاص اسرائیل ذکر نشده بود، مسئله‌ای که باعث نگرانی مقامات هواپیمایی رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر شد.

توافقنامه امضا شده میان رژیم صهیونیستی و امارات، به شرکت‌های هواپیمایی صهیونیستی اجازه تردد از مسیر تل آویو به دبی را نمی‌دهد و حالا با اعلام عربستان، برخی از شرکت‌های هواپیمایی صهیونیستی می‌توانند از طریق حریم هوایی عربستان، به سمت دبی پرواز مستقیم داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار