عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

غیر قانونی بودن معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

رسولی گفت: تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران بدون رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران امروز (سه شنبه یازدهم آذر ماه) در تذکر پیش از دستور خود در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران گفت: مطابق ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری، شهرداری‌ها مکلفند نسبت به کلیه لوایح استخدامی و هر نوع وضع و اصلاح و تغییر مقررات استخدامی، قبلا موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور را جلب کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ماده ۵۴ قانون شهرداری مشخص کرده سازمان اداری شهرداری با اطلاع شورای شهر باید به تصویب وزارت کشور برسد.

وی با بیان اینکه قانون، اصلاح پاره‌ای از مواد قوانین مربوط به شهرداری و نوسازی و عمران شهری مصوب هفتم تیر ماه ۵۱، اختیارات وزارت کشور را به انجمن شهر (شورای اسلامی شهرتهران) واگذار کرده است، افزود: ماده ۴ قانون آیین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب مقرر می‌دارد، سازمان تفصیلی شهرداری با قید پست‌های سازمانی با رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری به تصویب شورای شهر برسد.

رسولی با اشاره به الزامات قانونی مذکور افزود: به خاطر محدود و مقید بودن تفویض اختیارات مفاد ماده ۱۱۲ از سوی سازمان اداری و استخدامی به شهردار، ضروری است در جهت رفع ایرادات قانونی سازمان شهرداری اقدامات زیر را به عمل آورید.

وی ادامه داد: اول باید تعیین تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی در دستور کار قرار گیرد.

رسولی با بیان اینکه تفکیک این معاونت از حوزه معاونت مالی و اداری بدون رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری و ماده ۴ آیین نامه استخدامی شهرداری تهران صورت گرفته است، تصریح کرد: تداوم فعالیت این واحد سازمانی در ستاد و زیر مجموعه‌های آن در مناطق غیر قانونی است.

وی افزود: تقاضا دارم در اسرع وقت نسبت به طی مراحل تأیید و تصویب آن در شورای اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کنید.

رسولی با بیان اینکه اقدام دوم، تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی بدون رعایت ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری بوده و تبع تداوم فعالیت آن و واحد‌های متناظر در مناطق فاقد وجاهت قانونی است، لذا لازم است نسبت به رفع موانع مربوطه از مجاری قانونی ذکر شده اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران در توضیح اقدام سوم، گفت: از آنجا که وظایف و ماموریت‌های اولیه معاونت هماهنگی امور مناطق تدریجاً به سایر معاونت‌ها واگذار شده، لذا بقای سازمانی این واحد مغایر ضوابط تشکیلاتی مصوب است.

رسولی تصریح کرد: انتظار دارم حسب وظیفه با انجام مراحل پیش گفته، نسبت به قانونمندی سازمان و مدیریت شهرداری اقدام کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار