رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار مطرح کرد؛

بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی/ شهرداری به جای پرداخت دنبال شانتاژ رسانه‌ای است

شمس درباره اظهارات اخیر شهرداری تهران پیرامون عدم تعامل با وزارت کار توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر درباره اظهارات اخیر شهرداری تهران پیرامون عدم تعامل با این وزارتخانه اظهار کرد: در ابتدا به خاطر تمامی کاستی‌هایی که در ناوگان مترو وجود دارد، به جای شهرداری از مردم عذرخواهی می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم که در سال پایانی فعالیت دولت و شهرداری و شورای شهر، به جای کشمکش رسانه‌ای وقت و تمرکز خود را روی کار بگذارند.

وی افزود:۲۳ روز است که به صورت یک طرفه از جانب شهرداری درباره تأمین منابع مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت شهرداری که قرار بود توسط بانک رفاه صورت بگیرد، اظهار نظر می‌کنند، در حالی که حقیقت امر چیز دیگری است.

شمس ادامه داد: بانک رفاه به عنوان بانک عامل قرار بود تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری منتشر کند، که کار دشواری است. همچنین وثایق شهرداری تهران برای دریافت این اوراق آماده نیست و شهرداری به جای حل آن مشکلات به دنبال فرافکنی است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی ۶ هزار میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است و قبل از عید بین این دو سازمان توافق شد که ماهی ۷۰ میلیارد تومان توسط شهرداری پرداخت شود، اما از ابتدای سال، به بهانه‌های مختلف این مبالغ پرداخت نشده است. هر زمانی هم که راجع به این موضوع صحبت می‌شود، بهانه شان این است که این توافق در دوران شهردار سابق منعقد شده است، در حالی که این توافق بین دو سازمان است و نه دو شخص.

وی بیان کرد: شهرداری تهران به جای آن که درباره این بدهی صحبت کند، در رسانه‌های مختلف فقط درباره اوراق صحبت می‌کند.

شمس خاطر نشان کرد: مشکل وثیقه شهرداری این است که ملک‌هایی را به عنوان وثیقه در گرو بانک معرفی کردند که این ملک‌ها دچار مشکلات زیادی است و بدهکاری سابق آن‌ها هم مزید بر علت می‌شود، این در حالی است که شهرداری برای پرداخت ماهانه بدهی خود نه تنها اقدامی نمی‌کند، بلکه حتی به سازمان تامین اجتماعی اطلاع نیز نمی‌دهد که توان پرداخت آن را ندارد و فقط شانتاژ می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار