پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی تشییع شد

پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان کشور تشییع شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشور، مدیران و کارکنان بنیاد و خانواده آن مرحوم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.

در این مراسم، سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی، گفت: بنده هم درگذشت این عالم بزرگوار را خدمت مقام معظم رهبری و مردم خوب کشورمان، به‌ویژه جامعه ایثارگری تسلیت عرض می‌کنم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی دوره طولانی را در عرصه‌های مختلف توفیق خدمت داشت، ولی اوج شکوه دوران خدمتی ایشان و یکی از توفیقات بسیار بزرگ ایشان، هفت سال خدمت صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بود.

وی افزود: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید فرمودند، خدمت به خانواده معظم شهدا، خدمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) است و چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان بتواند در خدمت خانواده‌های عزیز ایثارگر باشد.

معاون رییس جمهور اخلاق‌مداری، تواضع، ولایت‌مداری، حس نوع‌دوستی و دلسوزی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را از ویژگی‌های برجسته و خصوصیات اخلاقی بارز وی خواند و اضافه کرد: خارج از مسائل کاری، بنده یک ارتباط نزدیک عاطفی با ایشان داشتم. شاید حدود ۲۷ سال، چه دورانی که در حج و زیارت توفیق خدمت داشتم و چه قبل و بعد از آن در دوره‌های مختلف، نسبت به ایشان ارادت داشتم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: دوره کوتاهی که توفیق داشتیم در خدمت مرحوم شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بودیم، شهادت می‌دهم که ایشان با همه وجود نگاهشان خدمت به جامعه ایثارگری بود.

وی تأکید کرد: اوج کارنامه خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در عمر بابرکت ایشان در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از قبل انقلاب اسلامی تا به امروز که با ایشان وداع کردیم، خدمت به جامعه ایثارگری بود که ان‌شاءالله هم ذخیره آخرت ایشان است و هم درسی برای عزیزانی باشد که در خدمت جامعه ایثارگری هستند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در حاشیه این مراسم گفت: ارادت ما به مرحوم شهیدی به بیش از سی سال پیش برمی‌گردد. چون ایشان چندین سال نماینده مقام معظم رهبری در نیروی هوایی ارتش بود و همکاری نزدیکی با شهید ستاری داشت و پدر همیشه حضور حاج آقای شهیدی را در نیروی هوایی یک موهبت می‌دید و قدردان ایشان بود.

وی افزود: خداوند توفیق داد که در این دولت تقریباً هفت سال با آن مرحوم در حال همکاری بودیم و جز خوبی هیچ وقت چیز دیگری از ایشان ندیدم. بار‌ها و بار‌ها پشت سر ایشان نماز خواندم. خاطرات بسیار شیرینی از ایشان دارم و تأسف می‌خورم امروز شاهد فقدان وجود ایشان هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدسعید مهدوی کنی، عضو هیئت امنای جامعة الامام الصادق و داماد حجت الاسلام و المسلمین شهیدی هم ضمن بیان اینکه مرحوم شهیدی محلاتی سرباز امام و ولایت بود؛ گفت: ایشان با عشق و علاقه به حضرت امام (ره) جذب طلبگی و تحصیل و ورود در لباس روحانیت شد. در مسیر انقلاب اسلامی و در حوزه‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی، نیروی هوایی، دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارزنده‌ای انجام داد.

وی افزود: خود او خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افتخار بزرگی می‌دانست و همیشه اذعان داشت افتخار است که آخر عمری من در خدمت خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستم. ایشان سرباز مقام معظم رهبری بود و بر این سربازی هم مفتخر بود. مقام معظم رهبری هم در پیامی که در پی رحلت ایشان دادند، این امر را تأیید و بر ثبات قدم و تلاشی که وی در مسیر انقلاب داشت تأکید کردند.

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران به شهر ری منتقل شد و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار