انفجار بمب در مسیر خودروی هیئت دیپلماتیک روسیه در کابل

وزارت خارجه روسیه از انفجار بمبی دست ساز در مسیر هیئت دیپلماتیک خود در کابل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت خارجه روسیه دقایقی پیش اعلام کرد یک خودروی هیئت دیپلماتیک روسیه در کابل در معرض انفجار یک بمب دست ساز قرار گرفته است.

در بیانیه‌ای که از سوی «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: یک بمب به هنگام عبور یک خودروی متعلق به هیئت دیپلماتیک (روسیه) در نزدیکی مجتمع سفارتخانه روسیه در کابل منفجر شد.

زاخارووا همچنین در این بیانیه اعلام کرد کارمندان هیئت دیپلماتیک که در آن خودرو حضور داشتند، دچار جراحات اندکی شدند.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: طبق اطلاعات اولیه، این حمله، یک خودروی متعلق به نیرو‌های امنیتی افغانستان را که در جلوی خودروی دیپلمات‌های روس در حرکت بود، هدف قرار داد؛ اما انجام این اقدام (خرابکارانه) علیه شهروندان روسیه نیز بعید به نظر نرسید.

در بیانیه صادر شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از طرف افغانستانی خواسته شده تا تحقیقاتی دقیق را در خصوص این حادثه پی گرفته و تمامی تدابیرلازم را برای تضمین امنیت نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک در جمهوری افغانستان بکار بندند؛ همچنانکه گفته شده سفارت روسیه گام‌های بیشتری را به منظور تقویت سلامت کارمندان هیئت دیپلماتیک خود و دارایی هایش بکار خواهد بست.

این درحالیست که «فردوس فرامرز» سخنگوی پلیس کابل گفت که حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح امروز (سه شنبه) در حوزه ششم پارک علاءالدین، یک حلقه مین که در بین زباله‌ها توسط تروریست‌ها جاسازی شده بود، منفجر شد که البته این حادثه تلفاتی در پی نداشت.

پیشتر وزارت دفاع ملی افغانستان از بازداشت چهار عضو گروه طالبان به اتهام دست داشتن در ترور‌های هدفمند و انفجار مین‌های مغناطیسی در کابل خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار