اخذ مالیات از شرکت‌های دیجیتال از سال ۲۰۲۲ در کانادا

وزارت دارایی کانادا اعلام کرد که قصد دارد مالیاتی را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال از سال ۲۰۲۲ وضع کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دارایی کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مالیات را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال از سال ۲۰۲۲ وضع کند. همچنین اظهار داشت که تا زمانی که کشورهای بزرگ با رویکرد هماهنگ در زمینه مالیات روبه‌رو شوند، این قانون در این کشور برقرار خواهد بود. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کانادا در حال کار بر روی یک رویکرد مشترک برای اطمینان از این است که شرکت‌های دیجیتال مانند گوگل و فیسبوک سهم مالیات خود را به عنوان بودجه‌هایی برای درمان ویروس کرونا پرداخت کنند. کانادا گفت که نگران تاخیر در رسیدن به توافق است. تهدید مالیات خدمات دیجیتالی، تهدیدات تلافی جویانه تجاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده را برانگیخته است.


بیشتر بخوانید


مالیات جدید از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ لازم‌الاجرا می‌شود و تا زمان توافق رویکرد مشترک همچنان پابرجا خواهد بود. این اقدام می‌تواند درآمد فدرال را در طول ۵ سال، سالی ۳/۴ میلیارد دلار کانادا (۲/۶ میلیارد دلار) افزایش دهد. وزیر مالیات کانادا، کریستیا فری‌لند، در به روزرسانی اقتصادی پاییز به قانون‌گذاران این کشور گفت: کانادایی ها خواهان یک سیستم مالیاتی عادلانه هستند، جایی که همه سهم عادلانه خود را پرداخت کنند. كانادا در صورت لزوم، برای اعمال مالیات بر شركت‌های بزرگ چند ملیتی دیجیتال، یک جانبه عمل خواهد كرد، بنابراین آن‌ها سهم عادلانه خود را مانند هر شركت دیگری كه در كانادا فعالیت می‌كند، پرداخت می‌كنند.

فروشندگان مستقر در خارج از این کشور که حضور فیزیکی در کانادا ندارند، همچنین مجبور به جمع آوری مالیات فروش محصولات مانند برنامه‌های تلفن همراه، بازی‌های ویدئویی آنلاین و پخش جریانی هستند. این اقدام باید طی ۵ سال ۱/۲ میلیارد دلار کانادا جمع کند. اتاوا که قصد دارد افرادی را که محل اقامتی را کوتاه مدت اجاره می‌کنند، به گرفتن مالیات فروش ملزم کند، گفت: سیستم عامل‌های معروف اجاره دیجیتال در حال حاضر مجبور به وضع مالیات نیستند. این هتل ها را در یک نقطه ضعف قرار می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار