معافیت بیمه کارفرمایان با جذب دانش آموخته جدید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارفرمایان با جذب دانش آموختگان دانشگاهی دو سال معافیت بیمه‌ای می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کامران کلانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایانی که دانش آموختگان دانشگاهی را به کارگیری می‌کنند گفت: هدف از اجرای این طرح، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع کرونا و جذب نیروی کاری جدید است.

او افزود: در اجرای این طرح، حق بیمه سهم کار فرما به اضافه سه درصد سهم بیمه بیکاری، در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار، ماهانه به حساب کارفرمایان واجد شرایط واریز می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: وظیفه پرداخت و نظارت بر این طرح برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها خواهد بود.

کلانی از کارفرمایان متقاضی خواست برای ثبت نام در سامانه مشوق بیمه‌ای، به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 

شرایط طرح مشوق بیمه ایی کارفرمایان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تأمین اجتماعی را برای کارفرمایان درخواست کننده این طرح ضروری دانست.

کلانی افزود: نیرو‌های جدید نباید جایگزین نیرو‌های قبلی کارفرما شوند و ملاک ارزیابی نیز افزایش تعداد نیرو‌ها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرما در سامانه است.

او گفت: کارفرمایان کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا که اقدام به کاهش نیرو‌های خود کرده اند برای بازگرداندن آن‌ها می‌توانند از مزایای طرح بهره‌مند گردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین در خصوص شرایط افرادی که به کارگیری خواهند شد افزود: مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر، داشتن حداکثر ۳۸ سال که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه مشوق و داشتن سابقه بیمه تأمین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه کمتر باشد را از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل اعلام کرد.
هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار بیمه شده اصلی در بیش از ۱۰۹ هزار و ۹۸۵ کارگاه استان اصفهان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار