در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید انجام شد؛

۱۵ پروژه صنعت برق سیستان و بلوچستان با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد

۱۵ پروژه صنعت برق استان سیستان و بلوچستان با فرمان رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از ظهر امروز ۱۵ پروژه صنعت برق استان سیستان و بلوچستان به ارزش یک هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان در سی و پنجمین هفته از افتتاح‌های جهش تولید و سی امین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  با فرمان رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد. این پروژه‌ها مربوط به پنج شهرستان زاهدان، زابل، سیب و سوران، ایرانشهر، سراوان و نیکشهر است.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این مراسم در تشریح پروژه‌های افتتاحی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروژه عظیم خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان-بم به طول ۲۷۰ کیلومتر که عملیات اجرایی آن تیرماه سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود مهمترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود که تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلو ولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در جنوب شرق، کاهش تلفات شبکه و تامین نیازمندی صنایع جدید در سیستان و بلوچستان از جمله مزایای این پروژه است.

او افزود: خط ۴۰۰ کیلو ولت "میل نادر" زابل که برای اولین بار در صنعت برق کشور با روش EPC اجرا شده دیگر پروژه مهم است که به طول ۵۰ کیلومتر مدار با هدف تامین زیرساخت انتقال انرژی تولید شده در مزرعه بادی به شبکه سراسری ساخته شده و از مزایای پروژه امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، تامین بخشی از نیاز مصرف استان و افزایش سهم تولید در استان، کاهش تلفات در شبکه و فراهم کردن زیرساخت سرمایه‌گذاری در منطقه است.

حائری گفت: همچنین امروز شاهد بهره‌برداری فاز اول نخستین نیروگاه تولید پراکنده بخش خصوصی با توان تولیدی ۱۱ مگاوات به ارزش دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان هستیم که پروژه‌ای مهم تلقی می‌شود.

او گفت: فاز دوم نیروگاه ۵۰ مگاواتی سراوان به ارزش دو هزار میلیارد ریال، ۶۰ کیلومتر مدار خط ۶۳ کیلو ولت و پست ۶۳ کیلو ولت "چانف" شهرستان نیکشهر به ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال، توسعه پست‌های ۶۳ کیلو ولت خاتم الانبیاء (ص) ایرانشهر، ۶۳ کیلو ولت نیکشهر، ۶۳ کیلو ولت "رحمت آباد" سیب و سوران، ۶۳ کیلو ولت "امام علی (ع) " زاهدان، ۶۳ کیلو ولت "پلان" چابهار، افزایش ظرفیت بانک‌های خازنی در پست‌های "میلک" و سرباز و همچنین "Unmanned" کردن پست ۶۳ کیلوولت نیکشهر در مجموع به ارزش بیش از ۳۵۱ میلیارد ریال دیگر پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم بود.

این پروژه‌ها به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد. از این تعداد ۱۵ پروژه در استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه در استان خراسان رضوی و ۹ پروژه هم استان خوزستان است.

افتتاح خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق پروژه‌هایی است که امروز در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید استان در سال جهش تولید از جمله مزایای فنی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت ۲.۵ مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار