تا شنبه صبر کنید؛

خروج گوشت مرغ از ویترین گرانی

چند وقتی است قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار بیرجند در نوسان است و با ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی و تشدید نظارت‌ ها قرار است قیمت‌ ها متعادل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ چند ماهی است در بازار بیرجند رخ نمایی می‌ کند و مانند یک کفه ترازویی است که هر روز نوسان دارد و بالا و پایین می‌ رود.

حال در این آشفته بازار قیمت‌ ها بعد از آنکه مرغ خود را به ۳۶ هزار تومان رساند حال نوبت تخم مرغ است که پله‌ های گرانی را طی کند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: بازار مرغ و تخم مرغ مدتی است بالا و پایین می‌پرد. طی یکی دو هفته اخیر مردم دغدغه گرانی مرغ را داشتند حال چند روزی است دغدغه گرانی تخم مرغ را نیز دارند.

او با بیان اینکه تخم مرغ از ده روز پیش تاکنون دو هزار تومان افزایش قیمت داشته است افزود: یک شانه تخم مرغ ۳۳ هزار تومان برایم تمام شده است، با این روند قیمت‌ ها سفره خانوار خیلی کوچک شده و مردم نمی‌دانند چه باید بخورند.


بیشتر بخوانید


شهروندی دیگر نوسانات بازار مرغ و تخم‌ مرغ را به علت عدم نظارت و برنامه‌ریزی دانست و افزود: اگر دولت برنامه‌ ریزی درستی برای مرغداران و برای مردم داشته باشد بازار این گونه دچار آشفتگی و نوسانات نمی‌ شود.

زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در بیرجند گفت: قیمت مرغ امروز پنج شنبه در بازار روند کاهشی داشته آن طور که دیروز قیمت ۲۲ و ۳۷۰ تومان در مراکز عرضه مستقیم و ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی عرضه شد، اما امروز در مراکز عرضه مستقیم به ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

او با بیان اینکه قیمت تخم‌ مرغ از دیروز تا امروز فرق زیادی نداشته است افزود: دیروز قیمت تخم مرغ در مراکز عرضه مستقیم ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شد و امروز در مراکز عرضه مستقیم به ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

بعد از اعلام این قیمت‌ ها و آشفتگی بازار و نگرانی‌ های مردم، حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داد و از کاهش قیمت مرغ و تخم از روز شنبه ۱۵ آذر خبر داد و گفت: طبق  برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده قیمت مرغ از روز شنبه برای مصرف کننده ، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌ شود و تولید کننده باید مرغ زنده را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰  تومان به کشتارگاه  تحویل دهد.

او افزود: از روز شنبه قیمت تخم مرغ در کلی فروشی‌ ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در خرده فروشی‌ ها با ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

حجت الاسلام نسائی زهان ادامه داد: با توجه به نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌ ها جای هیچ نگرانی برای تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد و برای توزیع دانه‌ های ذرت و خوراک طیور باید نظارت انجام شود که این دانه‌ ها به چه افرادی تحویل داده می‌ شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: از آن جایی که خراسان جنوبی یکی از استان‌ های تولید کننده مرغ و تخم مرغ است و در تولید تخم‌ مرغ ۶۰ درصد مازاد تولید داریم و صادر می‌شود هیچ جای نگرانی برای کمبود کالا نیست.

مردم شهرستان بیرجند با این وعده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی منتظرند ببینند آیا بازار مرغ و تخم مرغ از شنبه متعادل خواهد شد یا همچنان اسب سرکش گرانی را سوار خواهد شد؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۶:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
محله احمدی نژاد
یا محله این یکی قیمت ایناست
قیمت امروز سیزدهم ۳۳۸۰۰ تومان هست
آخرین اخبار