فعالیت فرهنگی کانون‌ در مساجد فارس

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد فارس گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با یک هزار و ۲۴۴ کانون در مساجد سطح استان، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی دهقانی معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد فارس، بیان کرد: از پارسال طرح فهما ، مخفف فرهنگی هنری مساجد ایران و ساخت یک پرتال با عنوان بچه‌های مسجد شروع به فعالیت کرده است.

او، تصریح کرد: هر کانون یک صفحه اختصاصی دارد و فعالیت‌های فرهنگی هنری، آموزشی، مذهبی و ملی  در سطح مسجد و محله برگزار و از سوی مدیر کانون در این صفحه بارگذاری  می شود.

دهقانی، ادامه داد: فعالیت‌ها و طرح‌های ویژه‌ای نظیر تشکیل گروه ، تولیدات سرود، تشکیل گروه نمایش و ساخت تولیدات نمایشی، در قالب این طرح انجام می‌شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد فارس، افزود: علاوه بر این، برنامه‌هایی مانند شنبه‌های کتاب که در این طرح، روزهای شنبه هر هفته ائمه جماعات مساجد و یا مدیران کانون‌ها، یک کتاب را به نمازگذاران معرفی می‌کنند و آن ها را به خواندن و مطالعه تشویق می‌ کنند که گاهی با محوریت این کتاب ها مسابقه نیز برگزار می‌شود.

او، اضافه کرد: طرح سه‌شنبه‌های تکریم است که سه‌شنبه هر هفته اعضاء کانون‌ها، یکی از قهرمانان محله خود مثل خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و پیشکسوتان ورزشی  را مورد تجلیل و تکریم قرار می‌دهند.

دهقانی، اظهار کرد: در ایام کرونا  طرحی با عنوان راهکار در سطح کانون‌های مساجد کشور و از جمله استان فارس برگزار شده که در این طرح، کانون‌ها همگام با دیگر نهاد‌ها و ارگان‌های مردم نهاد به آسیب‌دیدگان از کرونا خدمات‌رسانی می کنند و خدماتی مانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بهداشتی، ضدعفونی معابر و محل‌های پر رفت و آمد را در دستور کار دارند.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد فارس، اظهار کرد: در سراسر استان  حدود ۶۰۰ کتابخانه باز و  ۳۶۰ کتابخانه مخزن‌دار فعالیت دارند.

او، گفت: در حوزه قرآن و عترت نیز دوره‌های آموزشی و مسابقات قرآنی مدهامّتان را داریم که در رشته‌های مختلف و ویژه سنین ۶ تا ۱۸ سال، به صورت سالانه برگزار می‌ شود.

دهقانی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب کانون‌های مساجد در سراسر استان، از همه فعالان فرهنگی در این عرصه تشکر و بیان کرد: انتظار می رود با حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد و استفاده از امکانات موجود مانند بلیط‌های نیم‌ بهای سینما، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و دیگر امکانات رفاهی از جمله ثبت کانون‌های جدید در مساجدی که هنوز اقدام نکرده‌اند، با مراجعه به ادارات ارشاد شهرستان‌ها، شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها در استان پهناور فارس باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار