امارات مراحل صدور روادید برای صهیونیست‌ها را رسما آغاز کرد

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که در چارچوب همکاری با رژیم صهیونیستی مراحل صدور روادید برای صهیونیست‌ها را رسما آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه امارات امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که روند صدور روادید برای صهیونیست‌ها را آغاز کرده است.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب همکاری میان ابوظبی و تل آویو پس از امضای توافق سازش و با هدف تسهیل سفر به امارات، روادید توریستی از طریق شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر مسافرتی و گردشگری برای دارندگان گذرنامه «اسرائیلی» فعال شده است و زمانی که مراحل قانونی تصویب توافق‌نامه معافیت رواید میان طرفین اجرایی شود، صدور آن آغاز می‌شود.

در این بیانیه آمده است: توافق‌نامه سازش شامل فعال‌سازی مراحل سفر شهروندان اماراتی به اسرائیل و بالعکس است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی شود.

شورای وزیران امارات به ریاست «محمد بن راشد» حاکم دبی در نوامبر گذشته توافقنامه لغو روادید با رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند.

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات پس از اعلام موافقت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر گذشته با حضور در کاخ سفید رسما توافق صلح به نام «توافق ابراهیم» را با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

یک هیئت دولتی اماراتی نیز در بیستم اکتبر گذشته به فلسطین اشغالی سفر و همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت و تکنولوژی را بررسی کردند و توافقنامه‌هایی هم میان دو طرف امضا شد.

خبرگزاری رسمی امارات از پیشرفت در برخی روابط دوجانبه به ویژه در عرصه‌های راهبردی، هوایی، گردشگری، آموزش، پزشکی و پژوهشی خبر داد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز هفته گذشته اعلام کرده بود، طبق سندی که از سوی یک منطقه تجاری دولتی منتشر شده، امارات صدور روادید جدید برای شهروندان سیزده کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، سوریه و عراق را متوقف کرده است.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان در خیانتی آشکار به ملت فلسطین روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار