رئیس فدراسیون ووشو:

توسعه ورزش همگانی را در دستور کار قرار داده‌ایم/ لیگ ووشو را به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم

امیر صدیقی گفت: فدراسیون ووشو فعالیت‌هایی در زمینه‌های توسعه ورزش همگانی و آموزش در دوران شیوع ویروس کرونا داشته است.

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این رشته ورزشی اظهار کرد: ما در دوران شیوع ویروس کرونا بیکار نبودیم و فعالیت‌هایی در زمینه‌های توسعه ورزش همگانی و آموزش داشتیم و ان شا ءالله اتفاقات خوبی رقم بخورد.  

او ادامه داد: ما  ۲۰۰ دوره آموزشی ووشو با حضور ۴ هزار نفر در ۵ ماه اخیر داشته‌ایم  و مسابقات مجازی را در هفته تربیت بدنی برگزار کردیم. همچنین اولین مسابقات قهرمانی کشوری ووشو را برنامه ریزی کردیم که استان‌ها تیم‌های منتخب خود را تشکیل دادند و نتایج این مسابقات در آذرماه اعلام می‌شوند. علاوه بر این، پویش حوزه سلامت را تشکیل داده‌ایم تا هموطنان در ایام شیوع بیماری کرونا تحرک داشته باشند و آموزش‌های ساده ووشو  را در اختیار مردم گذاشتیم.  

صدیقی افزود: قرار است در حوزه تربیت نیروی انسانی ووشو یک دوره مدیریت آموزشی با حضور اساتید برگزیده و به صورت غیر حضوری برگزار کنیم که ۲۰۰ نفر در مرحله اول شرکت می‌کنند تا دانش و سطح مهارت ووشو را ارتقاء بدهیم. علاوه بر این تلاش می‌کنیم طرح سلامت را در بحث همگانی در دستور کار قرار بدهیم که ۱۰ مربی از استان‌ها فراخوانده شده‌اند که تعدادی از مربیان خانم هستند.  

کمک مالی به قهرمانان ووشو در چند نوبت صورت گرفته است 

او  درباره پیگیری وضعیت ووشوکاران در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: پیگیر وضعیت  ووشوکاران هستیم و برای ملی پوشان ووشو در همه رده‌های سنی، ۲ دوره وبینار برگزار کردیم که ۱۵۰ نفر هم در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. همچنین کادر فنی تیم ملی ووشو به طور مستقیم تمرینات ملی پوشان را زیر نظر دارد و ما هم جویای احوال ووشوکاران هستیم. علاوه بر این، فدراسیون ووشو کمک مالی به قهرمانان را در چند نوبت انجام داده است.  

رئیس فدراسیون ووشو درباره برنامه برگزاری لیگ ووشو بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که مسابقات لیگ ووشوی بانوان و آقایان را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم. طبق برنامه به تیم‌های ووشو مهلت داده‌ایم تا آماده مسابقات شوند. البته برای تیم‌های ووشو رعایت  شیوه نامه های بهداشتی سخت است، اما منتظر هستیم تا شرایط بهبود یابد و اوایل بهمن یا اسفند ماه به صورت متمرکز مسابقات را برگزار می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

برچسب ها: فدراسیون ووشو ، ووشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار