۵ قانون طلایی برای داشتن ارتباطی موثر با دیگران

برای داشتن رابطه مؤثر با دیگران راهکارهای بسیاری بیان‌شده است که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در ۵ قانون طلایی خلاصه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سمانه بیاناتی پزشک متخصص اعصاب و روان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با اشاره به مهم‌ترین راهکارهای ارتباط موثر همسران، اولین مورد را صحبت کردن دانست و در این خصوص گفت: به جای پنهان کردن، تعمیر کنید، از مشکلات، ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها فرار نکنید، آنها روی‌هم تلمبار می‌شوند و باعث می‌شود از کنترلتان خارج شود و ناامید شوید، پس در موردش (صحبت) کنید.

او، دومین مورد را همکاری کردن عنوان کرد و ادامه داد: با یکدیگر همکاری کنید، رابطه یک کار دونفره است، یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند رابطه را به موفقیت برساند.

این پزشک متخصص اعصاب و روان، سومین کلید را شنوا بودن دانست و بیان کرد: نشان دهید قابلیت شنیدن گله و انتقاد را دارید، اگر گلایه همسرتان به شما بربخورد به مرور رابطه رو به سردی خواهد گذاشت، پس شنوا باشید.

دکتر بیاناتی در توضیح چهارمین مورد گفت: تمرکز خود را بر قسمت‌های مثبت رابطه بگذارید، نه‌فقط بر قسمت‌های منفی آن.

روانپزشک بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان آخرین مورد را این‌چنین بیان کرد: برقراری درستِ رابطه را بیاموزید، در موردش بخوانید یا از روان‌درمانگر کمک بگیرید، رابطه هم چون گیاهی است که باید به آن رسیدگی کنید در غیر این صورت به مرور خشک و بی‌جان می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.