مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در استان طی روز‌های آینده گفت: باران و مه مهمان آسمان خواهند بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز موج جدید بارش‌ها در استان از امروز گفت: روند کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در استان طی روز‌های آینده پیش بینی می‌شود.

او مه یا مه رقیق صبحگاهی یا شامگاهی را پدیده غالب در اغلب نقاط استان تا فردا عنوان کرد و افزود: طی امروز احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد وبرق در مناطق جنوبی و ساحلی وجو دارد و از اواخر روز شنبه تا اواخر روز سه شنبه شمال خلیج فارس مواج است.

سبزه زاری اظهار داشت: ورود سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: همچنین تا اواسط هفته آینده روند کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما مورد انتظار است، ضمن اینکه در شبانه روز گذشته آغاجاری با ۲۶.۷ و دهدز با ۸.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز به ۲۳.۷ و حداقل به ۱۵.۸ درجه سانتی گراد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران خوزستان دیروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی این استان و ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر ماه) در خوزستان فعالیت می‌کند که رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای را به همراه خواهد داشت و منطقه اثر آن اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق استان اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.