کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس آبادان گرفتار شد

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی که با استفاده از چک‌های سرقتی و جلب اعتماد فروشندگان، احشام آنان را خریداری می‌کرد خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سرهنگ سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: درپی اعلام شکایت یکی از دامداران، مبنی بر اینکه فردی ۵۰ ساله با چک‌های سرقتی و ترفند‌های جلب اعتماد اقدام به خرید دام از وی کرده و متواری گردید، مراتب شناسایی و دستگیری این فرد کلاهبردار در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: درتحقیقات پلیس مشخص شد، از اوایل پارسال متهم چندین مرتبه، از شاکی و دیگر شکات دام خریداری و اندکی از پول معامله را به صورت نقدی پرداخت و در نهایت با استفاده از اعتماد به وجود آمده اقدام به خرید بیش از ۹۰۰ رأس احشام به ارزش تقریبی ۳ میلیارد، چهارصدمیلیون ریال در چندین فقره چک کرده است.

سرهنگ تقی زاده با بیان اینکه با انجام این معامله، هنگام سررسید چک‌ها، بانک اطلاعاتی را در اختیار مالباخته گذاشت که مشخص می‌کرد، چک‌ها سرقتی است گفت: ماموران خبره کلانتری ۱۱ ولیعصر با هدایت رئیس کلانتری پس از یک سری کاراطلاعاتی و تحقیقات میدانی محل سکونت و دامداری متهم در این شهرستان را شناسایی و ضمن کشف ۷۰۰ رأس از احشام سرقتی سرانجام این کلاهبردار حرفه‌ای که بیش از ۴۵ نفر شاکی از آبادان و شهر‌ها و برخی استان‌های همجوار و همچنین قریب به ۴۶ فقره احکام جلب در کارنامه وی بود را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به اعتراف سارق به کلاهبرداری میلیاردی در این زمینه گفت: کلاهبردار دستگیر شده پس از تشکیل پرونده قضایی با قرار صادره از طریق دادسرا روانه زندان شد، لذا به دامداران توصیه می‌گردد با رعایت نکات ایمنی و هوشیاری کامل از وقوع این قبیل جرایم پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.