سهم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بوشهر از بودجه عمومی کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: سهم این استان از بودجه عمومی کشور در سال ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: فرایند بودجه کشور که از نیمه تیر امسال آغاز شده بود پس از طی ۴۰ مرحله، دوازدهم آذر و دو روز قبل از پایان یافتن مهلت قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

او افزود: از آغاز مرحله ۲۱ که شامل تعیین ارقام اعتباری طرح‌های ملی استان‌ها در دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه است تا نهایی شدن اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان در امور استان‌ها و مناطق و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیگیری‌های عمده‌ای صورت گرفت و در نهایت ۶۸ هزار میلیارد ریال برای استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده درج شد.

اختصاص ۶۵ درصد بودجه به بخش هزینه‌ای و حقوق کارکنان دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر ادامه داد: ۶۵ درصد از این رقم در بخش هزینه‌ای و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت مصرف و ۳۵ درصد بقیه نیز در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صرف تکمیل طرح‌های عمرانی خواهد شد.

درویشی با اشاره به رویکرد‌های کلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در ۶ محور عمده عنوان کرد: اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، تقویت و حمایت از تولید داخلی به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های زیربنایی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالا‌های اساسی، و تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی با اولویت مناطق محروم از هدف گذاری‌های عمده در لایحه بودجه سال آینده است.

کاهش سهم درآمدهای استانی از بودجه

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر گفت: امسال سهم درآمد‌های استانی از بودجه با رقم ۵۱ هزار میلیارد ریال در مجموع ۱۶۷۰ هزار میلیارد ریال معادل ۳ درصد بوده این در حالی است که با پیگیری انجام شده برای کاهش تعهدات استان در سال آینده این سهم به ۲/۷ درصد از ۲۱۲۰ هزار میلیارد ریال تنزل یافته است.

درویشی بیان کرد: درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده ۵۸ هزار میلیارد ریال است و در صورتی که استان درآمد بیشتری وصول کند بخش قابل توجهی از آن در قالب ردیف مازاد درآمد به استان ابلاغ خواهد شد.

او افزود: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استانی از سه هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال به پنج هزار و ۹۸ میلیارد ریال رسیده و بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۳۷ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر با اشاره به افزایش قابل ملاحظه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان در لایحه بودجه عنوان کرد: امسال از ردیف‌های مندرج در جدول استانی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اعتباری معادل هفت هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته بود و این عدد با افزایش ۲۳۷ درصدی به ۱۷ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

درویشی با اشاره به افزایش اعتبار طرح‌های ملی مندرج در قانون بودجه امسال علاوه بر اعتبارات استانی، از همراهی استاندار، نمایندگان مردم  استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی قدردانی کرد و گفت: اصحاب رسانه با انعکاس نیازمندی‌ها، حساسیت‌ها و دغدغه‌های مردم استان بر روی وضعیت پیشرفت طرح‌ها و انتظاراتی که از مسئولان برای پیگیری تامین اعتبار آن‌ها داشته‌اند، نقش بسیار مهمی در این بین ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.