احداث ۳۰ پد بالگرد در شهرک های صنعتی اصفهان تا پایان سال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۰ پد بالگرد در شهرک های صنعتی اولویت دار در استان، به منظور خدمات رسانی فوری در مواقع بحران تا پایان امسال احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استقرار ۵۴ دستگاه شتا بنگار در استان اصفهان اظهار داشت: ۱۲ دستگاه از این نوع، در استان اصفهان آنلاین شده است که مخاطرات زمین ساختی و زلزله هشدار می‌دهد.

او افزود: ۱۲ ایستگاه لرزه نگاری برای بررسی و ثبت لرزه در استان اصفهان استقرار یافته است و سازمان هواشناسی استان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای‌نیز سامانه‌های هشدار سیل در اصفهان را تقویت کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در ۱۵ منطقه شهری کلانشهر اصفهان، پایگاه‌های مدیریت بحران ایجاد شد، تصریح کرد: مقرر شده است که شهرداری اصفهان با ظرفیت پایگاه‌های مدیریت بحران، در مواقع سوانح و حوادث طبیعی و انسان ساز اقدام کند.

او اضافه کرد: تا یک ماه آینده، شهرداری کلانشهر اصفهان با همکاری فوریت‌های پزشکی موظف شده است ۱۵ پد بالگرد در مناطق اولویت دار اصفهان جانمایی کند.

شیشه فروش به تقویت پایگاه‌های مدیریت بحران توسط شهرداری کلانشهر اصفهان تاکید کرد و افزود: سامانه‌های هشدار سریع با رویکرد محله محور در مدیریت سوانح و حوادث طبیعی و انسان ساز در اولویت مدیریت کلانشهر اصفهان قرار گرفته است.

او بیان داشت: در استان اصفهان اورژانس هوایی با یک بالگرد هلال احمر مستقر است و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در قراردادی با ارتش در تأمین یک بالگرد اقدام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای به انتقال ۴۷ مصدوم و بیماران خاص با اورژانس هوایی در اصفهان داشت و افزود: تاکنون ۲۱ پد بالگرد از ۴۵ مورد پیش بینی شده در استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.

او افزود: تا پایان امسال، شهرک صنعتی در استان اصفهان با همکاری فوریت‌های پزشکی موظف شده است ۳۰ پد بالگرد نیز در شهرک‌های صنعتی اولویت دار استان اصفهان احداث کند.

شیشه فروش به مکاتبات با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در تأمین بالگرد نجات در مناطق مستعد آتش سوزی در استان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: امسال بالغ بر ۵۶۰ هکتار از مراتع استان اصفهان دچار حریق شد که ضروری است سازمان مذکور، نسبت به تأمین بالگرد مجهز به سبد آب پاش در سه شهرستان سمیرم، فریدونشهر و چادگان اقدام کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.