تخریب ۳۰ ملک خطرزا در نهاوند

شهردار نهاوند از تخریب ۳۰ ملک خطرزا در این شهرستان خبر داد.

تخریب ۳۰ ملک خطرزا در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین پور، شهردار نهاوند گفت: صبح روز گذشته به منظور قانون رفع خطر از ساختمان‌های قدیمی و تخریبی که موجب آسیب رسیدن به عموم مردم می‌شود، چهار ملک فرسوده در منطقه پای قلعه تخریب شد.

او افزود: به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری درباره رفع خطر از بنا‌های مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ کند تا نسبت به رفع خطر اقدام شود.

شهردار نهاوند ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای پلمب و یا تخریب اینگونه اماکن برخوردار نیست بنابراین با حمایت دادستان نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

حسین پورعنوان کرد: با توجه به اینکه ابتدا تذکرات لازم از سوی شهرداری به مالکان داده شده بنابراین چنانچه آن‌ها در مدت قانونی  برای رفع خطر اقدامی نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ ساختمان متروکه و قدیمی به اضافه ۲ مکان دیگر که محل تجمع معتادان متجاهر بود، تخریب و یا مسدود شد، تأکید کرد: در سال گذشته نیز چندین ملک قدیمی خطرآفرین که ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنان همسایه ایجاد مشکل کند، تخریب شد.

شهردارنهاوندعنوان کرد: وجود خانه‌های متروکه قدیمی و مخروبه به‌لحاظ فرهنگی، زیبایی، دکوراسیون شهری و امنیت اجتماعی برای شهر‌ها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف و تخریب شوند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.