افزایش ۱۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی در فارس

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال زراعی جاری استقبال از بیمه محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندرقند پاییزه نسبت به پارسال در این زمان ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر صبوری پور گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۹ هزار هکتار از این محصولات تحت پوشش قرار دارد و پارسال تا این تاریخ حدود ۷۸۰۰ هکتار از این محصولات بیمه شده بود.

به گفته او؛ بیمه محصولات کشاورزی از اهرم‌های حمایت دولت از بخش کشاورزی است که به ایجاد اطمینان و کاهش و انتقال ریسک و خسارت از بهره‌برداران در زمان بروز عوامل خطر کمک می‌کند.

صبوری پور با بیان اینکه در این راستا ۷۰ درصد تعرفه بیمه توسط دولت به صندوق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود، ابراز کرد: صرفاً ۳۰ درصد از طرح توسط کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه حمایت دولت از خسارت‌های بخش کشاورزی است، اظهار کرد: صندوق بیمه نیز با تنوع بخشی به تعرفه‌ها مکانیزه کردن فرایند بیمه پذیر و استانی شدن بخش عمده‌ای از غرامت‌ها در راستای حمایت از بهره‌برداری اقدام کرده است.

صبوری پور تاکید کرد: می‌طلبد بهره‌برداران بخش کشاورزی ضمن استقبال از بیمه محصولات، زمینه کاهش ریسک و انتقال آن به پوشش بیمه‌ای را فراهم و در صورت بروز خسارت از غرامت‌های پرداختی و در صورت عدم بروز از تخفیف‌های سال‌های بعد بهره‌مند شوند.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با توسعه بیمه محصولات کشاورزی و استقبال کشاورزان هر شهرستان از این صندوق حمایتی، ضریب ریسک آن شهرستان کاهش یافته و نرخ تعرفه‌های بیمه‌ای در سال بعد همان شهرستان از حمایت‌های بیشتر دولت بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار