وقتی سیاست فشار حداکثری با بن‌بست روبرو می‌شود؛

تحریم سازمان بدر عراق از سوی آمریکا

پس از آنکه آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری بیشتر نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی را تحریم کرد و به نتیجه دلخواه نرسید این بار به سراغ سازمان‌های عراقی رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سعودی الحدث اعلام کرد آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه سازمان بدر با هدف محدود کردن بازو‌های ایران در منطقه اعلام کند. کنگره آمریکا در حال تدوین قانون جدیدی برای اعمال تحریم بر سازمان بدر است. این گروه در عراق فعالیت می‌کند. این قانون، نام سازمان بدر را در فهرست گروه‌های تروریستی در آمریکا قرار می‌دهد و آن را بخشی از سیاست اعمال فشار حداکثری بر ایران معرفی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان بدر به ریاست هادی العامری به ایفای نقش در عراق به عنوان بخشی از نیرو‌های بسیج مردمی ادامه می‌دهد.

جو ویلسون، عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از جمله پیشنهاد کنندگان این قانون است، سازمان بدر را به ارتباط مستقیم با حزب الله لبنان و گردان‌های حزب الله و عصائب اهل الحق در عراق متهم کرده است. فشار‌های آمریکا علیه ایران از زمان خروج واشنگتن از توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) آغاز شد.

در ماه اکتبر گذشته، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و حزب الله اعمال کرد که تحریم‌ها سفیر ایران در بغداد را هم شامل می‌شد. آمریکا، نام سپاه پاسداران را هم در فهرست تحریم قرار داد. آمریکا همچنین قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق را تحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اگر اتحاد و وحدتی که در جبهه کفار برقرار است یعنی آمریکا و متحدانش.........بین نیروها و مسئولان کشورهای محورمقاومت وجود داشت حقوق و موازین اسلامی در تمام کشورهای منطقه جاری و ساری شده بود و پوزه شیطان اکبر و متحدانش بر زمین مالیده شده بود...........
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مرگ برآمریکای جنایتکار
راست می گوید عاملان وحشی ترور شهید فخری زاده را تحریم می کرد اگر این شیطان در ادعای داعیه حقوق بشری اش صادق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
حشدالشعبی ؟؟
آخرین اخبار