فلج نیمی از صورت ممکن است از عوارض ابتلا به کرونا باشد

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: ممکن است مبتلای به کرونا در اثر عوارض این بیماری مبتلا به فلج یک نیمه‌ی صورت (بلز پالسی) شود.

دکتر معصومه قادری, متخصص مغز و اعصاب در شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,اظهار داشت: در مغز و اعصاب دو سیستم مرکزی و محیطی داریم که ویروس کرونا برروی هردوی این سیستم‌ها تاثیر منفی دارد و سردرد و اختلال بویایی و چشایی از نشانه‌های ابتلا به کرونا هستند که سیستم عصبی مرکزی مغز را درگیر می‌کنند.

او در ادامه گفت: ممکن است مبتلای به کرونا در اثر عوارض این بیماری مبتلا به فلج یک نیمه‌ی صورت (بلز پالسی) شود.

این متخصص مغز و اعصاب اسدآبادی اضافه کرد: یکی از عوارض نادر سکته مغزی در سنین پایین ابتلا به کرونا است که باعث افزایش ریسک لخته شدن خون می‌شود.

دکتر قادری همچنین گفت: یکی از عامل‌های خطر ابتلا به بیماری Ms نیز عفونت‌های ویروسی هستند که ممکن است باعث شود در آینده با پیک بیشتری از مبتلایان جدید Ms بخاطر ابتلا به عفونت‌های ویروسی از جمله شیوع کرونا، مواجه شویم.

او با توجه با پیچیده بودن ماهیت کووید۱۹ عنوان کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از عوارض مغزی ناشی از کرونا این است که از محافل دورهمی دوری کرده و در تردد‌های روزانه‌ی خود از ماسک استفاده کنیم.

 متخصص مغزو اعصاب بیان کرد: سردرد به تنهایی نشانه ابتلا به کرونا نیست و به ندرت دیده شده که این نشانه به تنهایی علامت ابتلا باشد و معمولا زمانی میگوییم سردرد نشانه کرونا است که حداقل علائمی دیگر نیز به همراه داشته باشد.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان ضمن تقدیر از همکاران کادردرمان گفت: مردم با رعایت نکات در واقع علاوه بر کمک به سلامتی خودشان، کادر درمان را هم در این شرایط حساس یاری خواهند کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.