عضو مجمع تشخیص مصلت نظام:

آمریکا به ضعف و انتهای فشار حداکثری رسیده است/ سال ۹۲ توصیف ناصحیحی از وضع کشور به مردم ارائه شد

جلیلی گفت: آمریکا به ضعف و انتهای فشار حداکثری رسیده است می‌خواهد با مذاکره تزویر جدیدی به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسم روز دانشجوی دانشگاه تهران، اظهار کرد: موضوعی که در نهاد‌های دانشجویی بسیار مطرح می‌شود این است که درسی که دانشجو می‌خواند او را به اهدافش می‌رساند یا خیر. باید توجه داشت که دانشجویان ۱۰ سال از عمر خود را هزینه می‌کنند و اگر دانشجو در هدفگذاری دچار خطا شود، پس از این بازه زمانی متوجه می‌شود که به نتیجه دلخواه نرسیده است.

جلیلی ادامه داد: بزرگترین رسالت دانشجو این است که آب را از سراب بشناسد و آن را به جامعه معرفی کند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در دورانی که سرابی به اسم مدرنیته و پیشرفت و روابط جهان شکل می‌گیرد، دانشجوی آگاه و بصیر باید نقش خود را به درستی ایفا کند.

جلیلی بیان کرد: تاریخ پر از خطا‌های محاسباتی است و برخی حتی با نیت خوب، کاری کرده اند که دچار خطای محاسباتی شده اند. برای مثال در کودتای ۲۸ مرداد، امید واهی داده شد که به اتکای آمریکا می‌توان انگلیس را شکست داد، اما این سرابی بیش نبود.

او تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که جنبش دانشجویی می‌تواند انجام دهد این است که واقعیت‌ها را بشناسند تا به سمت اهداف درست پیش برود. امروز در جامعه ما دوگانه‌هایی وجود دارد و این دوگانه‌های موهوم، طرفدارانی پیدا می‌کنند؛ در این میان دانشجویان نباید نسبت به دوگانه‌ها منفعل باشند.

جلیلی با بیان اینکه توافق خوب است یا عدم توافق، گفت: باید بررسی شود که جملاتی نظیر «هر توافقی از توافق نکردن بهتر است» از کجا می‌آید. دانشجو باید نسب به وضع موجود آگاهی لازم را داشته باشد. در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی اگر توصیف درست نباشد، تجویز هم درست نخواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام تصریح کرد: سال ۹۲ توصیف ناصحیح صورت گرفت و حرکتی شروع شد و نتیجه آن این شد که شوک به کشور وارد شد، اما کشور ایستادگی کرد و به موفقیت‌هایی رسید.

او افزود: نفت به ۶۰۰ هزار بشکه رسید و بعد به ۱.۵ میلیون بشکه در دوران ریاست جمهوری آن زمان رسیدیم. پس از آن، توصیف صحنه غلط شد که نفت صفر می‌شود و خزانه دولت خالی است؛ در حالیکه خالی نبود و ده‌ها هزار ذخیره داشتیم.

جلیلی ادامه داد: گفتند باید توافق کنیم و بعد شد آنچه شد و رئیس جمهور وقت آمریکا وقتی توافق شکل گرفت در تلویزیون گفت که رژیم تحریم‌های ما در حال فروپاشی بود و نمی‌توانست دوام داشته باشد و اگر توافق نمی‌کردیم ایران پیچ تحریم‌ها را رد می‌کرد و ما حتی با اقدامات نظامی هم به اهدافمان نمی‌رسیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام گفت: دشمن امروز بیان می‌کند فشار حداکثری وارد کردیم تا ایران چهل سالگی انقلاب را نبیند و در نهایت دیدند ملت ایران ایستاده است و مقامات آمریکایی می‌گویند چیزی نداریم بیش از این فشار بیاوریم. حالا نباید دوباره سراب جدیدی نشان داده شود. حال که دشمن به ضعف و انتهای فشار حداکثری رسیده است می‌خواهد تزویر جدیدی به کار بگیرد و پرچم مذاکره و توافق را بالا ببرد و باید بدانیم صحنه چیست و حواسمان باشد تدبیر شیطان ترساندن است.

او افزود: فشار حداکثری برای رسیدن به هدف مذاکره است تا پای میز مذاکره امتیاز بدهیم و باید آب را از سراب بشناسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجویی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام. انشاءالله در جنگ اقتصادی سربازی باشیم که میجنگد ،با کار کردن و کمک به دیگران و غر نزدن. اینکه تسلیم بشیم و برویم در گروه شیاطین هنر نیست. صبور باشیم و یار امام زمان عج
آخرین اخبار