سه استاد دانشگاه خلیج فارس در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

سه تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بین ۲ درصد دانشمندان برتر پر استناد جهان قرار گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بر اساس نتایج یک پژوهش علمی براساس شاخص‌های استنادی استاندارد، سه تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس در بین ۲ درصد دانشمندان برتر پر استناد جهان قرار گرفتند.

این اعضای هیات علمی شامل پروفسور پرویز ملک زاده استاد گروه مهندسی مکانیک، و پروفسور خدابخش نیکنام و پروفسور حسین اسلامی استادان گروه شیمی است.

در پژوهش یاد شده که به رهبری John P. A. Ioannidis استاد شاخص دانشگاه استانفورد انجام شده، همه کسانی که در پایگاه اسکوپوس دست کم پنج مقاله نمایه شده دارند(بیش از ۶ میلیون نفر) شناسایی و بر پایه شاخصی ترکیبی از تعداد استناد، شاخص هرش، تعداد مقالات تک‌نویسنده و تعداد مقالات نوسینده اول یا آخر پس از کسر خوداستنادی‌ها، امتیازدهی و مرتب شده‌اند. همچنین رتبه افراد در ۲۲ شاخه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه نیز محاسبه شده است.


بیشتر بخوانید


نتایج این پژوهش، در دو مقاله در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰، ۲۰ در نشریه معتبر PLOS BIOLOGY منتشر شده است. در مقاله دوم که با عنوان Updated science-wide author databases of standardized citation indicators در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شده، مقالات نمایه شده در سال کنونی نیز لحاظ شده است.

دانشگاه خلیج فارس حدود هفت هزار دانشجو در ۲۹ رشته کارشناسی، ۴۸ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته دکتری، دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.