۵ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت محصولات زراعی می‌رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود و مسیر توسعه بخش کشاورزی هموار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان‌ها و رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات فرمانداری فارسان برگزار شد

عطاء الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: ۹۰ درصد پروژه‌های تامین و انتقال آب اراضی کشاوری استان در شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، فارسان و اردل قرار دارند و در صورت اجرایی شدن طرح‌ها حدود پنج هزار هکتار از اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی می‌رود و مسیر توسعه بخش کشاورزی هموار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: ۷۰ میلیارد ریال اعتباراستانی به این طرح‌ها اختصاص داده شده است که جهت اجرایی شدن این طرح‌ها اعتباری معادل ۵۳۰ میلیارد ریال لازم است که با رایزنی‌های صورت گرفته در قالب طرح‌های جهش تولید درصدد تامین اعتبار جهت اجرایی شدن این طرح‌ها هستیم.

ابراهیمی اضافه کرد: برنامه توسعه بخش کشاورزی با رویکرد مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان‌ها صورت گرفته است و ۸۶۶ طرح با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات اشتغال روستایی در این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: مکان یابی شرکت شهرک‌های کشاورزی از قبیل مجتمع‌های دامداری، گلخانه‌ای و شیلاتی در استان صورت گرفته است و ایجاد شهرک‌های کشاورزی می‌تواند منشا توسعه اقتصادی و اشتغال زایی چهارمحال و بختیاری باشد.

ابراهیمی به ظرفیت بالقوه توسعه باغات در این مناطق اشاره کرد و افزود: همسو با طرح‌های تامین و انتقال آب توسعه باغات در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود که این مناطق ظرفیت بالقوه‌ای در بخش توسعه باغات در اراضی شیب دار را دارند.

او با اشاره به تحلیل سهم آب بخش کشاورزی در شهر باباحیدر گفت: اشتغال و توسعه بخش کشاورزی منوط به تخصیص آب است و در صورت تحلیل تخصیص آب، توسعه‌ای در این بخش صورت نمی‌پذیرد.

ابراهیمی اضافه کرد: در هفته آینده با سفر مهندس سیروس صفایی فرد مدیر عامل بانک زمین درصدد رفع مشکلات طرح‌های بانک زمین در استان هستیم.

او به افزایش سهم تسهیلات بخش کشاورزی در سامانه کارا تاکید کرد و افزود: اعطای تسهیلات ازمحل بند الف تبصره ۱۸ سهم بخش کشاورزی ۴۵ درصد بود که ۴۸ درصد جذب در این بخش انجام شده است و در صورت افزایش تخصیص اعتبار، بخش کشاورزی توانایی جذب تسهیلات را دارد تا در زمینه تولید و اشتغال بکار گرفته شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار