روند افزایشی اهدای خون و پلاسما در اصفهان/ اهدای خون یک نیاز روزانه و همیشگی است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:به طور متوسط روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونایی دریافت می‌شود.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،اظهار داشت: همزمانی آغاز محدودیت‌ها با روز‌های پربارش و همچنین قرارگیری این روز‌ها در فصول سرد سال که طول روز‌ها نیز کوتاه است خبر از کاهش بیشتر مراجعه داوطلبان اهدای خون به مراکز می‌داد.


او افزود: به دلیل مواجه با کمبود واحد‌های خون در اکثر استان‌های کشور از جمله استان اصفهان که در وضعیت قرمز قرار گرفت، سازمان انتقال خون از مردم و بهبودیافتگان بیماری کرونا دعوت کرد تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه و خون و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: مردم استان برای اهدای خون و پلاسمای بهبودیافتگان از بیماری کرونا که یکی از روش‌های علمی برای درمان این بیماران است، مشارکت فعال داشتند و هم‌اکنون به طور متوسط روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ واحد پلاسمای خون از بهبود یافتگان کرونایی دریافت می‌شود.

او گفت: در اکثر شهرستان‌های استان اصفهان پایگاه‌های دریافت خون وجود دارد که به منظور رفاه حال هم‌استانی‌ها در شهرستان‌های آن‌ها واقع شده، اما به دلیل کمبود نیروی انسانی در مرکز خواجو، برخی پایگاه‌ها در شهرستان‌ها مانند شاهین‌شهر به صورت موقت تعطیل و کارکنان آن برای کمک رسانی به اصفهان منتقل شدند.

زینلی ادامه داد: امیدواریم با تدابیر مسئولان در دولت و مجلس، مشکلات تامین مالی و نیروی انسانی سازمان انتقال خون اصفهان در سال جاری و آینده حل شود و با مراکز اهدای خون بیشتری در سطح استان و شهرستان‌های اصفهان در خدمت به هم‌استانی‌های عزیز باشیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار