تامین نیاز‌های فرهنگی ساکنان شهر جدید سهند در اولویت است

فرماندار اسکو گفت:طی ۳۱ سال از آغاز عملیات احداث شهر جدید سهند به نیاز‌های فرهنگی مردم این شهر بی توجهی شده بود که در این دولت تامین نیاز‌های فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در اولویت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضی منش فرماندار اسکو گفت:این شهر در سال ۹۲ دارای ۱۲ مدرسه و هفت هزار دانش آموز بود که تعداد مدارس آن با رشد حدود سه برابری به ۳۴ مدرسه و تعداد دانش آموزان به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است.

او با اشاره به احداث کتابخانه استاندارد این شهر با سه هزار متر مربع افزود: این کتابخانه دومین کتابخانه استان پس از کتابخانه تبریز بوده و هم اکنون عملیات احداث و تجهیز آن به بیش از ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

او ادامه داد: این کتابخانه دهه فجر و یا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری از آن سرانه فضای کتابخانه‌ای این شهر به ۲ تا ۲.۵ متر مربع در حد میانگین کشوری می‌رسد.

فرماندارمحله محوری را از شاخصه‌های شهر جدید سهند اعلام و یادآوری کرد: در قالب این طرح تلاش شده تا تمام نیاز‌های ساکنان این محله‌ها در همان محله تامین شود و در این راستا چهار پارک محله‌ای در محلات مختلف در حال احداث است.

شهر جدید سهند واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تبریز و در دامنه کوه سهند یکی از شهر‌های آذربایجان شرقی است که با هدف اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز تاسیس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.