عزیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان از حسن روحانی مطالبه‌گری کنند/ دولت با همین سبک پیش برود، وخامت اوضاع بیشتر می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مطالبه گریِ جریان اصلاحات از دولت می تواند تب تنش های بین دولت و مجلس را کاهش بدهد. 

اصلاح طلبان از حسن روحانی مطالبه‌گری کنندوهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: چند ماه آخر دولت حسن روحانی از یک طرف مصادف شده است با تورم بی سابقه، آشفتگی بازار ارز، مسکن و ارزاق عمومی و به خطر افتادن سلامت مردم  توسط همه گیری ویروس کرونا. از سوی دیگر ضعف دیپلماسی تیم سیاست خارجی دولت، تحریم ها و فشار حاصل از آن را افزایش داده است. دولت هم در شرایط فعلی از اراده و انگیزه لازم برای غلبه بر این مشکلات برخوردار نیست.
 
او ادامه داد: تنها ابزار مجلس برای فشار بر دولت و به خط کردن آن، طرح سوال و در نهایت استیضاح دولت است، دولتی که روزهای آخر کارش را سپری می کند؛ از همین رو خیال دولت از بابت استیضاح راحت است و دولت می داند که در چند ماه پیش از انتخابات، مجلس  نمی تواند و نمی خواهد دولت را استیضاح کند، از سوی دیگر پیگیری ها و تلاش‌های مجلس عاری از شائبه انتخاباتی نیست و این موضوع واکنش منفی دولتیان را بر می انگیزد و عدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای تحویل لایحه بودجه نیز در همین ردیف می گنجد.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: کاهش تعامل و تبادل گفتمان انتقادی اخیر بین روسای دولت و مجلس، چشم انداز روشنی را برای کشور ترسیم نمی کند؛ در حالی که کشور نیازمند تحرک جدی دولت برای گذر از بحران است؛ بنابراین به نظر می رسد تنها راه خروج از این بن‌بست، احساس وظیفه و حضور مسئولانه بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در میدان مطالبه‌گری از دولت است؛ دولتی که ویترین و نمایه اصلاح طلبی و نماینده تمام‌عیار این جریان است.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، گفت: چنانچه دولت با همین سبک پیش برود، وخامت اوضاع بیشتر شده، اعتبار سیاسی و سرمایه اجتماعی اصلاحات نیز آسیب قابل توجهی خواهد دید؛ بنابراین اصلاح طلبان برای حفظ اعتبار خودشان هم که شده، باید سیستم مطالبه گری از دولت را فعال کنند. اگر دسترسی به رئیس جمهور دارند دولت را مجاب کنند که وضعیت کشور و مردم را درک کند. 


بیشتر بخوانید

مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دیگه مگه قرار چه اتفاقی بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کدام استیضاح وقتی یک شبه حکم عوض میشه انتظارچی را داری حسن که همیشه خواب است تابیدارمیشه میبینه همه چی گران شده ومیدانه که کسی نمی توان جلوش بیستاد
آخرین اخبار