کدام گروه در انگلیس، واکسن کرونا دریافت نمی‌کنند؟

مقامات انگلیسی با مشاهده عوارض جانبی در دو کارمند بهداشت و درمان پس از واکسیناسیون، گروهی را از زدن واکسن منع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا در انگلیس دو نفر در کمتر ۲۴ ساعت دچار عوارض شدند.

دو نفر از کارمندان بهداشت و درمان انگلیس پس از دریافت واکسن، دچار بیماری آلرژیک آنافیلاکتوئید شدند. آنافیلاکسی یا بیش‌دفاعی Anaphylaxis یک واکنش آلرژیک جدی است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ شود.

صبح امروز سازمان بهداشت و درمان انگلیس به مسئولان واکسیناسیون توصیه کرد افرادی که نشانه‌ای از بیماری‌ها آلرژیک دارند، واکسیناسیون نشوند.

تعداد افرادی که نمی‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند مشخص نیست، اما مسئولان انگلیسی اعلام کردند که بیش از ۷ میلیون نفر از بیماری‌های آلرژیک رنج می‌برند و نیاز به مراقبت شدید دارند. مقامات انگلیسی اعلام کردند که این دو کارمند روبه بهبودی هستند.

استفان پوئیز، پرفسور و مدیر ملی پزشکی سازمان غذا و دارو در انگلیس گفت: به مراکز واکسیناسیون توصیه شده که از تزریق واکسن فایزر به افراد دارای سابقه‌ بیماری آلرژیک خودداری شود.

این اتفاق ساعاتی پس از آن که سازمان تنظیم کننده دارو در انگلیس نگرانی‌ها در مورد ایمنی واکسن فایزر را رد کرد، گزارش داده شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار