عنابستانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی سازماندهی مجموعه‌های همسریابی در مجلس

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده از سازماندهی مجموعه‌های همسریابی در طرح کمیسیون متبوع خود خبر داد.

علی اصغر عنابستانی سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، از برگزاری نشست این کمیسیون از پنج شنبه بیستم تا شنبه ۲۲ آذرماه خبر داد و گفت: نمایندگان در سه روز یاد شده از صبح تا شب به صورت اردویی به بررسی طرح طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده می‌پردازند تا بررسی تمام ۵۲ ماده آن به پایان برسد.

او درباره بررسی اعتبارات و تأمین مالی طرح با توجه به فرارسیدن فصل بودجه توضیح داد: این طرح در دسته قوانین کلی قرار دارد و خارج از بودجه‌های سنواتی، دولت مکلف می‌شود اعتبارات این موضوع را در نظر بگیرد. ضمناً می‌خواهیم روند بررسی را با سرعت بیشتری جلو ببریم که ان شاء الله مجلس در مراحل بررسی همین بودجه ۱۴۰۰ اصلاحات لازم برای اجرای طرح را در بودجه سال آینده در نظر بگیرد.


بیشتر بخوانید


عنابستانی بیان کرد: تاکنون ۵ ماده از طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده بررسی شده است و به بیان مسائلی در حوزه تعیین وظایف نهادهای مختلف فرهنگی و... می‌پردازد؛ برای نمونه وزارتخانه‌های «فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «آموزش‌وپرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و سازمان صداوسیما در حوزه فرهنگسازی، آموزش و تهیه مواد آموزشی خانواده، باروری و... موظف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده گفت: کمیسیون در ماده ششم طرح است که درباره سازماندهی مجموعه‌های همسریابی و بررسی آنها بحث می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار