۷۶۰ یتیم در سطح استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از تحت پوشش قرار داشتن ۷۵۹ یتیم در سطح استان خبر داد و گفت: طرح محسنین و ایتام به کمک این افراد می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در نشست ویدئوکنفرانسی استاندار سمنان با مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه طرح ایران همدل یکی از بهترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که با ویژگی‌هایی خاص و هدفمند و با رویکرد توانمند سازی ایتام و محسنین برای استان اجرا می‌شود، ابراز کرد: در حال حاضر ۷۵۹ یتیم در سطح استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

او با باین اینکه در مقوله محسنین نیز فرزندان نیازمند غیر یتیم دو هزار و ۴۰۰ نفر در حال حاضر تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته و یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در نوبت حمایت قرار دارند، ابراز کرد: ۵۵ درصد از جامعه آماری محسنین استان را دختران و مابقی را پسران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ نفر حامی در استان در قالب و شکل‌های مختلف از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌کنند، گفت: رده سنی حامیان استان از هفت سال شروع و به بیش از ۶۰ سال نیز می‌رسد همچنین سرانه دریافتی هر یتیم در استان به صورت ماهانه حدود ۸۰۰ هزار تومان و محسنین نیز حدود ۱۸۰ هزار تومان است.

مسعودیان راد با بیان اینکه متوسط دریافتی ماهانه ایتام در کشور بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان است که این میزان در استان در حال حاضر به دو برابر میانگین کشوری افزایش یافته است، افزود: توانمند سازی خانواده ایتام و محرومان در استان در طرح ایران همدل مورد توجه است و موارد مباحث پیرامون این محور دنبال و کمک‌ها نیز هدفمند و مؤثر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.