مرحوم آیت‌الله یزدی تفکری عمیق در اسلام و سیاست داشت

جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی در حوزه اخلاق دارای سینه‌ای فراخ بودند و تفکری عمیق در اسلام، سیاست و جامعه شناختی داشتند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه اسلامی مدیران در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه رحلت آیت الله یزدی موجی از اندوه و تاثر را در حوزه‌های علمیه و سطح جامعه پدید آورد. ایشان شخصیتی بودند که نقش بسزائی در ارتقاء مبارزات ملت ایران علیه رژیم سفاک شاه داشتند و بار‌ها رنج تبعید‌های طولانی و تحمل زندان و شکنجه را در راه آرمان‌های ملت ایران به جان خریدند. از شاگردان مبرز امام راحل (ره) بودند و در مسیر سخت مبارزاتی تا پیروزی انقلاب اسلامی پای در جای پای امام (ره) نهادند و لحظه‌ای امام (ره) را تنها نگذاشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همان مسیر سابق در نظام سازی و تحقق حکمرانی اسلامی با همه وجود پای در میدان نهادند و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را یاری کردند.

برعهده گرفتن ریاست دفتر امام (ره) در قم و در اختیار قراردادن منزل مسکونی خود برای سکونت امام راحل (ره)، نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته فق‌های شورای نگهبان و عضو برجسته شورای بازنگری قانون اساسی، ریاست قوه قضائیه و ریاست جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان برای نظام سازی اسلامی بود.

مرحوم آیت الله یزدی در حوزه اخلاق دارای سینه‌ای فراخ بودند و تفکری عمیق در اسلام، سیاست و جامعه شناختی داشتند. کتاب‌های زیادی به زبان عربی و فارسی با رویکرد حکمرانی از ایشان به جای مانده است در عین حال دارای شخصیتی متواضع و زندگی ساده و بی آلایش بودند.

از دیگر ویژگی‌های ایشان این بود که به شدت به اصول پایبند بوده و در سخن گفتن و اتخاذ موضع در قبال انحراف از ارزش‌های انقلاب و اتخاذ موضع در قبال انحراف از ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار با صلابت بودند.

خداوند او را با صلحا و اولیایش محشور نماید. این ضایعه بزرگ را به حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری، همرزمان و همراهان و خانواده معزز ایشان تسلیت می‌گوییم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار